ایران پرسمان
رایزنی مقامات ارشد نظامی روسیه و ترکیه درباره ادلب
پنجشنبه 24 بهمن 1398 - 22:27:54
ایران پرسمان - رایزنی مقامات ارشد نظامی روسیه و ترکیه درباره ادلب
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6065768
٦٥٥
٠
باشگاه خبرنگاران / وزارت دفاع روسیه اعلام کرد رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور در تماس تلفنی با همتای ترکیه‌ای خود اوضاع ادلب را بررسی کرد.
رایزنی مقامات ارشد نظامی روسیه و ترکیه درباره ادلببه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت دفاع روسیه از رایزنی مقامات ارشد نظامی ترکیه و روسیه درباره تحولات اخیر ادلب خبر داد.
بر اساس بیانیه وزارت دفاع روسیه، رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور در تماس تلفنی با همتای ترکیه‌ای خود اوضاع ادلب را بررسی کرده است.
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که دو طرف موضوعات مندرج در دستور کار مشترک مسکو و آنکارا در ارتباط با اوضاع سوریه به ویژه منطقه کاهش تنش در ادلب را بررسی کردند.
در همین حال وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای با اشاره اینکه به طور مستمر با آنکارا در تماس است، تاکید کرد: با توجه به تشدید تنش در شمال غرب سوریه باید خویشتنداری به خرج داد و از اظهارات تنش‌زا پرهیز کرد. این قابل قبول نیست که از اتفاقات ناگوار برای تحقق دستاورد در نزاع سیاسی داخلی استفاده شود.
وزارت خارجه روسیه تاکید کرد: ما با آنکار در چارچوب عملیات آستانه در تماس هستیم و آن‌ها نیز از اجرای کامل توافقنامه سوچی در مورد منطقه ادلب حمایت می‌کنند.
«دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کرملین نیز امروز (پنجشنبه) اعلام کرد: آنچه در استان ادلب سوریه رخ می‌دهد را درگیری نمی‌دانیم، بلکه آنچه رخ می‌دهد جنگ ارتش سوریه علیه تروریسم است.
وی افزود: سخن درباره درگیری نیست بلکه درباره اجرا نشدن توافقات سوچی و تعهداتی است که طرفین ملزم به رعایت آنها شده‌اند. در درجه اول صحبت درباره مبارزه با تروریسمی است که نیروهای سوریه در اراضی کشورشان در حال انجام آن هستند.
عملیات ارتش سوریه و گروه‌های مقاومت برای پاکسازی استان ادلب که آخرین پایگاه تروریست‌ها در این کشور محسوب می‌شود، از حدود 50 روز پیش آغاز شده است و با وجود پیشروی‌های گسترده نظامی، همچنان ادامه دارد. این در حالی است که ارتش ترکیه که در خاک ادلب حضور دارد، به دمشق درباره ادامه این عملیات هشدار داده است و شبه‌نظامیان تحت حمایت این کشور سعی در ایجاد کارشکنی در روند پیشروی نیرو‌های سوری دارند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/104334/رایزنی-مقامات-ارشد-نظامی-روسیه-و-ترکیه-درباره-ادلب
بستن   چاپ