ایران پرسمان
انتقاد عضو شورای ائتلاف از «کلید» روحانی
يکشنبه 27 بهمن 1398 - 19:37:12
ایران پرسمان - فارس / عضو لیست شورای ائتلاف گفت:‌ آقای روحانی با نماد کلید به عرصه آمد، اما متاسفانه هیچ مسکن مهری را در وزارت آقای آخوندی باز نکرد.
نشست خبری بانوان کاندیدای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی ظهر امروز در خبرگزاری تسنیم برگزار شد.
در ابتدای این نشست زهره الهیان طی سخنانی اظهار داشت: در ابتدای مجلس هشتم جای خالی را از باب مشارکت تخصصی مردم حس می‌کردیم، لذا سامانه‌ای تشکیل شد و شبکه‌ای از سازمان‌های مردم نهاد عضو شدند.
وی افزود: بر اساس تشکیل سامانه مذکور کمیسیون‌های تخصصی مجلس موظف شدند مقالات علمی و پژوهشی را خواستار شوند.
نماینده مردم ادوار مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: ما قصد داریم شبکه‌ای از متخصصین، پژوهشگران اندیشکده‌ها را تشکیل دهیم تا دیدگاه‌های تخصصی اندیشمندان را هم داشته باشیم تا طرح‌های راهبردی و کلان را برای حل مسائل اساسی جامعه به کار ببریم.
الهیان یکی از مسائل اساسی مجالس گذشته به ویژه مجلس دهم را ضعف نظارت خواند و گفت: متاسفانه با این نقیصه این طور می‌شود که 90 نماینده با پرونده‌ فسادهای مالی و اخلاقی رد صلاحیت می‌شوند و این یعنی مجلس سازوکار را به درستی تعریف نکرده است.
وی ضمن انتقاد از عملکرد معاونت قوانین مجلس دهم و ضعف در آن گفت: به خاطر این ضعف مدیریتی بر یک نماینده کنترل نظارت نیز وجود ندارد و در این صورت به جای اینکه نمایندگان حق مردم را بگیرند دنبال مسائل مربوط به منافع خود خواهند بود.
نماینده مردم ادوار مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش گفت:‌ عدم شفافیت تامین مالی تبلیغات نمایندگان را در مجلس دهم شاهد بودیم و در این صورت می‌شود که ملاک، سفره‌های رنگی شام و ناهار و کارت هدیه برای گرفتن رای و شناسنامه خریدن به وجود می‌آید و این شایسته مجلسی که باید در راس امور باشد، نیست.
الهیان ورود پول‌های کثیف و تبلیغات کاندیداها را از جمله مواردی خواند که باعث شد نمایندگان خود را وام دار سرمایه‌داران بدانند وبه جای دفاع از حقوق مردم از حامیان مالی خود پیروی و دفاع کنند.
وی معیشت، اقتصاد و مشکل مسکن را از نگرانی‌های اصلی مردم خواند و گفت: بر این اساس مجلس آینده هم باید این موارد را از محورهای اصلی فعالیت خود قرار بدهند.
نماینده مجلس هشتم در ادامه سخنانش ارائه روش‌های سبک زندگی سالم را از جمله مواردی خواند که مجلس آینده باید پیگیری کند و در ادامه گفت: گنجینه مهم طب سنتی باید نهادینه شود.
الهیان با اشاره به اینکه مردم در حوزه معیشتی خود دغدغه جدی دارند که کمتر به آن توجه شده است،‌گفت: در ایران 80 میلیونی، 15 میلیون جوان داریم که دارند فرصت ازدواج را از دست می‌دهند.
وی بر همین اساس گفت:‌ بهترین خدمت این است که جمع جوانان متخصص و فارغ التحصیل را کمک و حمایت کنیم تا شرکت‌های دانش‌بنیان را تاسیس کرده و دولت از آنها حمایت کند.
نماینده مردم ادوار مجلس شورای اسلامی ضمن توصیه و ارائه راهکارهایی برای استفاده از تخصص جوانان گفت: باید جوانان متخصص وام‌های بلند مدت ارائه کرد تا بتوانند از تخصص‌شان استفاده کنند.
الهیان همچنین توصیه کرد که در عرصه دیپلماسی اقتصادی رایزن‌های اقتصادی برای محصولات جوانان تبلیغ و از آنها حمایت کنند تا از طریق صدور دانش و فناوری اقتصاد جایگاه خود را پیدا کند.
وی ضمن انتقاد از عملکرد ضعیف دولت در حوزه مسکن خاطرنشان کرد: روحانی با نماد کلید به عرصه آمد اما هیچ مسکن مهری را در دوره وزارت آقای آخوندی باز نکرد و افتخار آقای آخوندی این بود که هیچ مسکن مهری را افتتاح نکرده است و اینگونه می‌شود که جوانان ما دچار مشکل سرپناه شده‌اند.
نماینده مردم ادوار مجلس شورای اسلامی در ادامه انتقاد کرد که چه مافیایی پشت مسکن است که قیمت آن تصاعدی بالا می‌رود.
الهیان با اشاره به وجود 450 هزار مسکن خالی در تهران بیان کرد:‌صاحبان بسیاری از این مسکن‌ها بانک‌ها هستند.
وی همچنین یادآور شد: تنفس مالیاتی نیز موضوع جدی است که باید در مجلس آینده دنبال کنیم و بر این اساس از سپرده گذاران میلیاردی مالیات اخذ شود.
نماینده مردم ادوار مجلس شورای اسلامی همچنین با انتقاد از اینکه نقدینگی چند هزار هزار میلیاردی بر سر بازار آمده است افزود:‌اگر پایه‌های جدید مالیاتی به روز شوند این ایراد نیز برطرف می‌شود.
الهیان با اعلام اینکه در حوزه زنان و خانواده برنامه‌های جدی داریم، گفت: برای زنان بدسرپرست برنامه و حمایت جدی وجود ندارد لذا معاش زنان خانواده باید تامین شود.
عضو لیست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در بخش پایانی سخنانش عنوان کرد: متاسفانه بیمه زنان جامعه درست اجرا نشده اما از طرفی دیگر مالیات سلبریتی‌ها دارد حذف می‌شود و این شکاف طبقاتی و عین بی‌عدالتی است.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/105267/انتقاد-عضو-شورای-ائتلاف-از-«کلید»-روحانی
بستن   چاپ