ایران پرسمان
اظهارات کنعانی مقدم درباره لیست‌های اصولگرایان
يکشنبه 27 بهمن 1398 - 21:38:46
ایران پرسمان - باشگاه خبرنگاران / فعال اصولگرا گفت: به نظر می‌رسد که ما دیگر لیستی از اصولگرایان نخواهیم داشت.
حسین کنعانی مقدم دبیرکل حزب سبز در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به انتشار لیست شورای ائتلاف گفت: این لیست پس از چندین ماه رفت و آمد و مذاکره بسته شده است.
او ادامه داد: در تهیه این لیست هم گزینش و هم پذیرش وجود داشت و سعی شد شاخص‌هایی که در این زمینه مهم است در نظر گرفته شود، در نتیجه یک خردجمعی پشت این لیست وجود داشت.
کنعانی مقدم افزود: معتقدم همین که همه برای تهیه این لیست به توافق رسیده‌اند خود جای امیدواری دارد، اما باید دید که آیا این لیست همه مردم را برای شرکت در انتخابات اقناع می‌کند یا خیر، آیا این لیست می‌تواند آرای خاکستری را جذب کند؟ آیا این لیست می‌تواند همه کسانی که اصلاح مقبول هستند را در بر بگیرد؟ قطعا در انتخاب این افراد یک محدودیت سی نفره وجود داشته، اما باید دید که افرادی که در تهیه این لیست مسئولیت داشتند خودشان قانع شده اند یا خیر؟
فعال اصولگرا گفت: بالاخره پذیرفتیم که روحانیت مبارز هم ناظر باشد و هم داوری کند؛ علاوه بر این ما به دنبال این بودیم که لیست های متعددد بیرون نیاید و صرفا یک لیست منتشر شود؛ بنابراین اگرچه به نظر می‌رسد تمامی اینها الان در هاله ای از ابهام است، اما اکثر افراد که در این فرایند بوده اند اکثرا این لیست را پذیرفته اند و به نظر می‌رسد که ما دیگر لیستی از اصولگرایان نخواهیم داشت.
دبیرکل حزب سبز گفت: لیست های دیگری هم وجود دارد که نمی‌شود به آنها لقب اصولگرایان را داد، زیرا عقبه اصولگرایان افرادی هستند که در یک فرایند جبهه‌ای اینکار را انجام دادند، مانند این که در طیف اصلاح طلب هم برخی حزب‌ها متفرقه لیست بدهند، اما آن اصلاح طلبانی که عقبه لیست بوده مهم هستند، وگرنه افرادی که بصورت متفرقه لیست می‌دهند خیلی اهمیت ندارند.
او درپایان خطاب به مردم بیان کرد: معتقدم که بهترین کار این است که مردم لیست های مختلف را ببینند و از بین آنها سی نفر از کسانی را که اصلح و مقبول هستند را انتخاب کنند و در غیر این صورت به یکی از به لیست هایی که توسط جناح مورد حمایتشان معرفی شده رای دهند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/105351/اظهارات-کنعانی-مقدم-درباره-لیست‌های-اصولگرایان
بستن   چاپ