ایران پرسمان
عارف: در نگاه حضرت امام نقش مردم بسیار برجسته بود
دوشنبه 28 بهمن 1398 - 11:10:31
ایران پرسمان - جماران / رئیس شورای عالی سیاستگذاری جبهه اصلاح‌ طلبان، گفت: همه باید تلاش کنیم که حداکثر مردم در انتخابات شرکت کنند. یعنی همه گروه ها و دسته های درون نظام بتوانند مشارکت جدی داشته باشند و تفکر و نظر خودشان را مطرح کنند؛ تا مردم بهترین ها را انتخاب کنند.
محمدرضا عارف در گفت و گو با خبرنگار جماران، در خصوص جایگاه جمهوریت در آرمان های انقلاب اسلامی اظهار داشت: در نگاه حضرت امام نقش مردم بسیار برجسته بود. به طوری که در رفراندوم سال 58 حضرت امام فرمودند «جمهوری اسلامی؛ نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر». یعنی به همان اندازه که اسلامیت مطرح بود، جمهوریت و نقش داشتن مردم هم مطرح است.
رئیس فراکسیون امید مجلس، افزود: این نگاه را در قانون اساسی هم می بینیم. به همین دلیل است که عملا همه ارکان نظام ما مستقیم و یا با واسطه توسط مردم انتخاب می شوند. یعنی گردانندگان نظام عموما منتخبین مردم هستند.
وی ادامه داد: تقویت این اصل با مشارکت حداکثری مردم است. همه باید تلاش کنیم که حداکثر مردم در انتخابات شرکت کنند. یعنی همه گروه ها و دسته های درون نظام بتوانند مشارکت جدی داشته باشند و تفکر و نظر خودشان را مطرح کنند؛ تا مردم بهترین ها را انتخاب کنند.
عارف در پاسخ به سؤالی در خصوص راه پر شور کردن انتخابات گفت: این بحث همیشگی است. شور انتخابات در گرو حضور مردم است. یعنی اگر کاری کنیم که مردم را به شرکت در انتخابات تشویق کند، طبیعتا انتخابات پرشور خواهد بود. برای این کار باید عوامل اجرایی و نظارتی طبق قانون عمل کنند تا همه گروه ها و دسته ها تشویق شوند که کالای خودشان را عرضه و مردم هم بر اساس سلیقه خودشان بهترین را انتخاب کنند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/105468/عارف--در-نگاه-حضرت-امام-نقش-مردم-بسیار-برجسته-بود
بستن   چاپ