ایران پرسمان
بجز جوایز ادبی مجالی برای ظهور نویسندگان داستان کوتاه وجود ندارد
چهارشنبه 30 بهمن 1398 - 14:13:48
ایران پرسمان - ایبنا / برگزیده ششمین دوره جایزه هوشنگ گلشیری فردا پنجشنبه اول اسفدماه در قالب نشست‌های جایزه ادبی جمالزاده به اصفهان می‌آید تا از روایت خود درباره «داستان و شهر» برای علاقمندان به داستان نویسی و رمان نویسی بگوید.
کارگاه اول «داستان و شهر» فردا پنج شنبه اول اسفندماه ساعت 16 در مرکز آفرینش‌های ادبی قلمستان در خیابان علامه امینی در اصفهان برگزار می‌شود.
حسین سناپور درباره حضورش در این برنامه گفت: در این نشست آموزشی قرار است نسبت میان داستان و شهر را با استفاده از تجربیات داستان‌نویسی و رمان‌نویسی کشور خودمان روشن کنیم، اینکه در این عرصه چه اتفاقاتی در گذشته افتاده و چه اتفاقاتی در حال وقوع است و چه نویسنده‌هایی از کدام شهرها بیشترین واکنش را به شهر و داستان‌های آن نشان داده‌اند، به نحوی که بتوانیم داستان‌های شهرمحور را تا حدی از سایر داستان‌ها تفکیک کنیم.
برنده جایزه ادبی یلدا، افزود: درک رابطه انسان مدرن با شهر از جمله ثمرات شرکت در چنین کارگاه‌ها و نشست‌ها است که طبعا فقط برای نویسنده‌هایی نیست که در جوایز ادبی شرکت کرده‌اند. بلکه افراد غیرنویسنده هم می‌توانند در این فضا حضور یافته و به خودشان برای داشتن درک بهتر و بیشتری از داستان‌های شهری کمک کنند.
وی ادامه داد: چنین فضایی شاید تلنگری باشد برای کسانی که تاکنون به این نوع داستان توجه نداشته‌اند، این مسئله منجر به برجسته‌سازی رویکرد فرهنگی شهر در ذهن مردم و مسئولان می‌شود و درک بهتر آنها از شهر را به دنبال خواهد داشت.
نویسنده مجموعه داستان کوتاه «سمت تاریک کلمات» در ادامه جایزه جمالزاده را فرصتی برای حضور و رشد نویسندگان داستان کوتاه عنوان کرد و گفت: فرصتی بجز جوایز ادبی برای بروز و ظهور نویسندگان داستان کوتاه وجود ندارد، بنابراین جایزه جمالزاده نیز فرصتی است تا به‌خصوص قشر جوان این نویسندگان بتوانند دیده و تشویق شوند.
سناپور انتخاب داوران معتبر، اختصاص جوایز شایسته برای صاحبان آثار برگزیده و تلاش برای برگزاری باکیفیت چنین جوایزی را هم از شروط مهم موفقیت آمیز بودن جایزه عنوان کرد.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/106808/بجز-جوایز-ادبی-مجالی-برای-ظهور-نویسندگان-داستان-کوتاه-وجود-ندارد
بستن   چاپ