ایران پرسمان
ایجاد یک هسته نوآوری در هر رشته تحصیلی در دانشگاه شهید بهشتی
چهارشنبه 30 بهمن 1398 - 22:47:18
ایران پرسمان - ایسنا / رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی، از تشکیل هسته‌های نوآوری دانشجویی خبر داد.
دکترخسرو پیری با اعلام این خبر گفت: به منظور ترویج نوآوری و کارآفرینی در دانشگاه، تقویت روحیه­ نوآوری و فناوری دانشجویان، ایجاد فضای مناسب برای فعالیت‌های گروهی دانشجویان و همچنین تحقق دانشگاه نوآور، هسته‌های نوآوری دانشجویی در حوزه‌های مختلف دانش با حمایت پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی تشکیل می‌شود.
دکتر پیری خاطرنشان کرد: حلقه مفقوده پارک علم و فناورهای کشور نبود زمینه‌های لازم برای ورود آسان دانشجویان به پارک‌ها و مراکز رشد است. در همین راستا پارک اقدام به ایجاد هسته‌های نوآوری دانشجویی کرده است. هدف­ از تشکیل هسته‌های نوآوری دانشجویی، ایجاد زمینه‌های مناسب برای شکوفایی استعدادها، بروز خلاقیت علمی دانشجویان، بهره‌گیری از توانمندی ایشان در تولید و تقویت فضای دانشگاه نوآور و خلاق، افزایش مشارکت کارگروهی و داوطلبانه دانشجویان در فعالیت‌های مرتبط با نوآوری و کارآفرینی است. همچنین ایجاد بستر مناسب برای ارتباط و همکاری گسترده دانشجویان و دانشگاه با مراکز خدماتی، صنعتی و علمی کشور به وجود خواهد آمد.
رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی، به تشکیل هسته‌های نوآوری دانشجویان در رشته‌های مختلف تحصیلی اشاره و تصریح کرد: این هسته‌ها با هدف ایجاد فرهنگ نوآوری و فن‌آفرینی در بازتولید فضای نوآوری دانشگاهی تشکیل می‌شوند. در هر رشته دانشگاهی یک هسته نوآوری شکل می‌گیرد که اهم فعالیت‌های هسته‌های نوآوری دانشجویی شامل مهارت‌ورزی تخصصی، رویدادهای نوآورانه، گفتگوهای علمی و فناوری، ارتباطات و همکاری‌های فن‌آفرین، نشر و تولید محتواهای مرتبط با کارآفرینی و نوآوری است.
دکتر پیری، با اشاره به سازوکارهای حمایت از هسته‌های نوآوری اظهار کرد: هسته‌های نوآوری دانشجویی از حمایت‌های مادی و معنوی پارک علم و فناوری برخوردار خواهند بود. همچنین ماموریت اصلی این هسته‌های دانشجویی، تشکیل تیم‌های خلاق و نوآور با ایده‌های بازارمحور و معرفی آن‌ها برای پیش‌شتاب‌دهی به کانون شکوفایی، خلاقیت و نوآوری است.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/107056/ایجاد-یک-هسته-نوآوری-در-هر-رشته-تحصیلی-در-دانشگاه-شهید-بهشتی
بستن   چاپ