ایران پرسمان
گرمایش زمین شبکه‌های تولید و توزیع انرژی را مختل می‌کند
پنجشنبه 1 اسفند 1398 - 09:19:50
ایران پرسمان - مهر / شبیه سازی رایانه‌ای تأثیر گرمایش زمین بر سیستم‌ها و جریان‌های انرژی در سطح جهان، نشان می‌دهد که این پدیده در نحوه دسترسی به منابع انرژی تجدیدپذیر اختلال ایجاد می‌کند.
تحقیقاتی که توسط محققان سوئیسی در این زمینه صورت گرفته نشان می‌دهد گرمایش زمین باعث از بین رفتن تعادل آب و هوایی در کره خاکی شده و شکل‌گیری سرما و گرمای شدید در زمین به افزایش مصرف منابع انرژی و فشار زیاد به سیستم‌های تهویه مطبوع موجود منجر می‌شود و این شدت افزایش در حدی است که فناوری‌های فعلی قادر به تأمین نیازهای بشر و ایجاد گرما یا سرمای مطبوع نخواهند بود.
این شبیه سازی ثابت می‌کند که انسان‌ها باید ظرف سال‌های آینده تجدیدنظر اساسی در مورد نحوه تأمین انرژی‌های مورد نیاز به عمل آورند. زیرا برخی منابع انرژی‌های تجدید پذیر فعلی مانند باد شاید در آینده به سادگی قابل بهره برداری نباشند. علت این امر تغییر الگوها و شدت وزش باد بر روی کره زمین به علت تشدید گرمایش زمین است.
گرم‌تر شدن کره زمین به افزایش وقوع توفان‌های مرگبار و شکل‌گیری موج‌های گرمایی بی سابقه‌ای می‌انجامد که انسان‌ها فعلاً در برابر آنها بی پناه هستند. پدیده‌هایی از این دست تقاضا برای مصرف انرژی و همین طور تولید انرژی از طریق منابع تجدید پذیر را افزایش می‌دهد. نتیجه این وضعیت مصرف بالای برق و قطع مکرر آن در شهرها و روستاها خواهد بود.
محققان با شبیه سازی رایانه‌ای تأثیر گرمایش زمین در 30 شهر سوئد و خلق 13 سناریوی مختلف به این نتیجه رسیدند که در شرایط مختلف تقاضا برای انرژی بین 50 تا 400 درصد بیشتر از متوسط تقاضای بیست سال اخیر خواهد بود و شبکه‌های فعلی تولید و توزیع برق به هیچ وجه نمی‌توانند به چنین تقاضایی پاسخ دهند. این یافته‌ها را می‌توان به بسیاری از شهرهای مرکز اروپا نیز تعمیم داد.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/107096/گرمایش-زمین-شبکه‌های-تولید-و-توزیع-انرژی-را-مختل-می‌کند
بستن   چاپ