ایران پرسمان
هنرمندان جزیره کیش در کارگاه مجسمه سازی آثار هنری خلق می کنند
پنجشنبه 1 اسفند 1398 - 20:30:41
ایران پرسمان - درختان خشک شده جزیره کیش که بر اثر طوفان و بارش های شدید باران قطع شده بودند از بازیافت کیش به کارگاه هنری مجسمه سازی برای خلق آثار ماندگار هنری انتقال داده شده است

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، پنجشنبه یکم اسفند با حضور غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، مجید ملانوروزی معاون گردشگری، محمد پور سینا مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، علی مقدس زاده مدیرعامل شرکت عمران، آب و منطقه آزاد کیش، و مدیران شرکت های تابعه از کارگاه مجسمه سازی جزیره کیش بازدید کردند.
در این بازدید غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه جزیره کیش به عنوان یکی از مقاصد اصلی گردشگری در کشور، فضای مناسبی برای انتخاب مقصد گردشگری زوج های جوان است؛ اظهار داشت: با ایجاد پارک درختان در جزیره کیش می توانیم فضایی تحت عنوان پارک سنت های ازدواج را در کیش فراهم کنیم و زوجین با کاشت درخت به نام خود، باعث شناسنامه دار شدن درختان جزیره کیش خواهد شد.
وی افزود: ضمن اینکه کاشت این درختان آثار فرهنگی خوبی را برای جزیره کیش به دنبال خواهد داشت، در آینده دور تداعی خاطرات گذشتگان نیز خواهد شد.
رئوفی سرمایه گذار و اجرا کننده این طرح یاد آور شد: زیست انسان با طبیعت کهن و دیرینه آمیخته شده است و اقشار مختلف جامعه که شامل مردم بومی منطقه، تحصیل کرده و هر قشر دیگری از جامعه که یک ارتباط خاصی با هنر دارد در این آثار هنری قابل مشاهده است.
وی افزود: مهمترین اثر هنری مجسمه سازی، هنر محیطی است که حس نوستالژی و جریان زیست دوباره این درختان را با ورود به زندگی انسان نشان می دهد.
گفتنی است در این کارگاه هنری مجسمه سازی بر روی درخت، نگاره های باستانی و راز آلود فرهنگی استفاده شده است که یاد آور خاطره عمیق و کهن ایران اسلامی است.
گفتنی است با ایجاد بستر های مورد نیاز پارک هنگام نخستین پارک طبیعی پرندگان است که در ایام نوروز به بهره برداری خواهد رسید

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/107304/هنرمندان-جزیره-کیش-در-کارگاه-مجسمه-سازی-آثار-هنری-خلق-می-کنند
بستن   چاپ