ایران پرسمان
سازمان ملل: مسلحین در سودان عمدا مردم را گرسنگی می‌دهند
پنجشنبه 1 اسفند 1398 - 20:30:52
ایران پرسمان - ایسنا / سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد که ارتش دولت سودان جنوبی و گروه‌های مختلف شورشی که در حال جنگ هستند "به صورت عمدی" به مردم کشور گرسنگی داده‌اند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، یک کمیته حقوق بشری در سازمان ملل در گزارشی که امروز (پنج‌شنبه) منتشر شده، اظهار کرد که که ارتش دولت سودان جنوبی و گروه‌های مختلف شورشی به مردم این اجازه را نمی‌دهند که به کمک‌های بشردوستانه دسترسی داشته باشند و آن‌ها را مجبور به ترک خانه‌هایشان می‌کنند.
در این گزارش همچنین آمده است: امروز در سودان جنوبی، غیرنظامیان عمدا گرسنگی می‌کشند، به طور مرتب کنترل می‌شوند و مجبور به سکوت هستند، خودسرانه دستگیر و بازداشت می‌شوند و از دسترسی به هرگونه عدالت واقعی محرومند.
این کمیته که در سال 2016 توسط شورای حقوق بشر سازمان ملل برای جمع آوری شواهدی که می‌تواند برای محاکمه عاملان جنایات استفاده شود، تشکیل شده است، سوءاستفاده‌های انجام شده بین سپتامبر 2018، تاریخ امضای توافق صلح در آدیس آبابا و دسامبر 2019 را بررسی می‌کند.
سه عضو این کمیته "سران غارتگری" را زیر سوال برده‌اند که باز پاسخ‌گویی به ملتی امتناع می‌ورزند که از ابتدای جنگ داخلی در دسامبر 2013 تاکنون شدیدا رنج می‌برند.
این گزارش دو روز قبل از مهلت تشکیل دولت وحدت ملی منتشر شده که توسط توافقنامه صلح 2018 در نظر گرفته شده است. تشکیل دولت وحدت ملی تاکنون چندین مرتبه به دلیل عدم اراده سیاسی به تعویق افتاده است.
کمیته حقوق بشری مذکور همچنین تاکید کرد: نخبگان سیاسی همچنان از رنج عظیم میلیون‌ها غیرنظامی غافل هستند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/107306/سازمان-ملل--مسلحین-در-سودان-عمدا-مردم-را-گرسنگی-می‌دهند
بستن   چاپ