ایران پرسمان
فرانسه و آلمان برای ساخت یک جنگنده نسل جدید هم پیمان شدند
جمعه 2 اسفند 1398 - 00:05:44
ایران پرسمان - ایرنا / به دنبال توافق بهار امسال فرانسه، آلمان و اسپانیا برای ساخت یک جت جنگنده مشترک اروپایی، امروز - پنجشنبه - توافق‌نامه 150میلیون یورویی ساخت جت جنگنده نسل جدید میان پاریس و برلین امضا شد.
فرانسه، آلمان و اسپانیا اواخر خرداد امسال، برای ساخت یک جت جنگنده مشترک اروپایی و همچنین سامانه مبارزه هوایی که قادر است هواپیماهای بدون سرنشین و ماهواره را کنترل کند، توافق کردند.
رهبران فرانسه و آلمان تیر امسال/ ژوئیه 2019 برای ساخت یک جنگنده مشترک اروپایی توافق و برنامه ریزی برای ساخت آن را آغاز کردند. «امانوئل مکرون» و «آنگلا مرکل» 22 تیر/ 13ژوژیه پس از نشست مشترک کابینه های دو کشور در پاریس در یک کنفرانس خبری برای ساخت این جنگنده مشترک توافق و دستور برنامه ریزی برای آنرا نیز صادر کردند.
این دو رهبر اروپایی همچنین اعلام کردند که خود را برای برنامه ساخت یک «پهپاد اروپایی» و نیز دیگر طرح های دفاعی و اقتصادی مشترک اروپا متعهد می دانند.
به گزارش رویترز، فرانسه و آلمان روز پنجشنبه قرارداد 150 میلیون یورویی را امضا کردند که گامی جدید در توسعه سیستم جنگی هوایی است که قرار است تا سال 2040 جایگزین «رافائل دسو» و «یورو فایتر» شود.
بر اساس این گزارش، دو کشور توافق کردند نمونه اولیه این جت را بسازند؛ پروژه‌ای که برای دفاع از اروپا بدون تکیه به متحدان در جهان فزاینده ناامن ضروری است.
این جنگنده قرار است نخستین پرواز واقعی خود را در سال 2026 انجام دهد.
«فلورانس پارلی» روز پنجشنبه پس از امضای توافق‌نامه در کنار همتای آلمانی خود «آنه‌گرت کرامپ کارن باوئر» به خبرنگاران در پاریس گفت: این نشان دهنده اراده و آرزوی ما برای دفاع از اروپا است.
او تصریح کرد: این اقدام، کشورها را قادر می سازد تا در نیمه دوم قرن بیست و یکم با تهدیدها و چالش‌ها روبرو شوند و نشان دهنده خواست و آرمان ما برای دفاع اروپایی است.
چراغ سبز نمایندگان پارلمان در هفته گذشته برای رفع انسداد 77میلیون یورو، اعتبار راه را برای امضای این توافق نامه هموار کرده بود که اسپانیا هم باید در سال 2020 رسما" به این پروژه بپیوندد.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/107359/فرانسه-و-آلمان-برای-ساخت-یک-جنگنده-نسل-جدید-هم-پیمان-شدند
بستن   چاپ