ایران پرسمان
حمایت تمام قد بارزانی از معامله قرن
جمعه 2 اسفند 1398 - 13:38:13
ایران پرسمان - فارس / مسعود بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق در مصاحبه‌ای ضمن حمایت از موجودیت رژیم اشغالگر در سرزمین‌های فلسطینی طرح ادعایی صلح آمریکا را در هر شکل و سیاقی مناسب‌تر از مقاومت دانست.
بارزانی در گفت‌وگو با روزنامه «ایندیپندنت عربی» درباره طرح معامله قرن آمریکا و اینکه آیا منطقه کردستان عراق در آینده با تل‌آویو وارد رابطه خواهد شد، گفت:« تا زمانی که ما بخشی از عراق هستیم، اگر اسرائیل سفارت خود را در بغداد باز کرد، یک کنسولگری برای آن در اربیل افتتاح خواهد شد و ما از آن استقبال می‌کنیم».
وی افزود: «اما اگر اسرائیل سفارتی در بغداد نداشته باشد امکان اینکه ما در اربیل با اسرائیل رابطه داشته باشیم وجود ندارد».
بارزانی گفت: «ما معتقدیم رابطه با اسرائیل موضوعی طبیعی است. اسرائیل یک واقعیت شده و هیچ کسی نمی‌تواند آن را به دریا افکند. به اعتقاد من الان بیشتر کشورهای عربی با اسرائیل رابطه دارند و این اتفاقی طبیعی و بهتر است».
رئیس منطقه کردستان عراق با به فراموشی سپردن مخالفت قاطع منطقه‌ای و جهانی با طرح آمریکایی معامله قرن که به اتفاق همه آن را جانبدارانه و نابود کننده مسئله فلسطین خواندند، گفت: «در موضوع معامله قرن از نظر من هر طرحی برای صلح بهتر از طرح جنگ است، اما شیوه ارزیابی و برخورد با آن به خود صاحب خانه مربوط می‌شود. صاحب خانه از امور خانه بهتر خبر دارد. جنگ هرگز به نتیجه‌ای نمی‌رسد. تجربه 3 جنگ در سال‌های 1956،1967 و 1973 در کنار ده‌ها جنگ کوچک دیگر وجود دارد و همه آنها ناموفق بوده است».
معامله قرن در هشتم بهمن ماه در آمریکا رونمایی شد و در آن حقوق فلسطینی‌ها درباره قدس و بازگشت آوارگان و بسیاری مسایل دیگر نادیده گرفته شده است.
معامله ترامپ با مخالفت اتحادیه عرب، سازمان همکاری اسلامی، اتحادیه آفریقا و کشورهای متعددی روبرو شد که تاکید کردند این طرح سطح حداقلی از حقوق و آرمان‌های مشروع ملت فلسطین را هم برآورده نمی‌کند و با مراجع روند صلح مغایرت دارد.
به اعتقاد کارشناسان خاندان بارزانی یکی از مهم‌ترین گروه‌هایی بود که از زمان تأسیس رژیم صهیونیستی ارتباط با این رژیم و پیگیری اهداف آن در منطقه کردنشین را دنبال می‌کرد و موضوع تجزیه عراق و تشکیل کشور مستقل کُرد هم مورد حمایت رژیم صهیونیستی قرار دارد.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/107497/حمایت-تمام-قد-بارزانی-از-معامله-قرن
بستن   چاپ