ایران پرسمان
دیدار پمپئو با پادشاه عربستان
جمعه 2 اسفند 1398 - 16:36:36
ایران پرسمان - فارس / وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد وزیر امور خارجه این کشور در دیدار با پادشاه عربستان در خصوص آنچه نفوذ مخرب رژیم ایران و مسائل منطقه‌ای نامیدند، گفت‌وگو کردند.
پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا در این باره نوشت: «وزیر امور خارجه پامپئو و ملک سلمان ضمن تأکید بر 75 سال روابط مستحکم و مداوم بین دو کشور، در خصوص مسائل مشترک نظیر نفوذ مخرب رژیم ایران و لزوم همکاری در سطح منطقه‌ای درباره درگیری‌های موجود در سوریه و یمن به تبادل نظر پرداختند».
در این بیانیه آمده است: «وزیر امور خارجه از پادشاه عربستان سعودی به‌خاطر حمایت از نماینده ویژه سازمان ملل "مارتین گریفیتس" و تلاش برای خاتمه دادن به بحران یمن قدردانی کرد. وزیر امور خارجه پامپئو و ملک سلمان درخصوص لوزم رسیدن به یک توافق سیاسی جامع که تنها راه رسیدن به صلح، ثبات و امنیت در یمن است توافق کردند و همچنین درباره لزوم حل مسائل کنسولی و حقوق بشری گفت‌وگو کردند».
همچنین روز گذشته پامپئو با «محمد بن‌سلمان» ولیعهد سعودی دیدار کرد. در این دیدار «خالد بن سلمان بن عبدالعزیز» جانشین وزیر دفاع عربستان و برادر ولی‌عهد سعودی و همچنین «جان ابی زید» سفیر آمریکا در عربستان حضور داشتند (جزئیات بیشتر).
وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه پس از ورود به ریاض ادعا کرد که خرسند است که برای گفت‌وگو در خصوص تعهد قوی آمریکا به امنیت عربستان سعودی و نیاز مستمر به مقابله با ایران به ریاض رفته است.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/107552/دیدار-پمپئو-با-پادشاه-عربستان
بستن   چاپ