ایران پرسمان
اخبار لحظه به لحظه از انتخابات؛ نتایج چه زمانی اعلام می شود؟
جمعه 2 اسفند 1398 - 21:36:38
ایران پرسمان - آخرین خبر / انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری راس ساعت 8 صبح آغاز شد.
مهمترین اخبار و رویدادهای پیرامون انتخابات 2 اسفند به شرح زیر است:
نتایج انتخابات کی اعلام می شود؟
رئیس ستاد انتخابات کشور در مورد نحوه شمارش آرا گفت: پس از پایان اخذ رای شعبه تعطیل می‌شود و اعضای شعبه شامل اعضا و ناظرین و نماینده شورای نگهبان شروع به شمارش آرا می‌کنند. امیدواریم تعداد قابل توجهی از حوزه‌ها شنبه تعیین تکلیف شوند.
عرف گفت: در انتخابات مجلس شورای اسلامی نتایج انتخابات حوزه به حوزه اعلام می‌شود.
کدخدایی: جشن ملی محقق شد
عباسعلی کدخدایی عضو و سخنگوی شورای نگهبان در توییتی از تحقق جشن ملی در روز انتخابات خبر داد.
عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان طی توییتی دلیل حضور مردم در پای صندوق‌های رای را تعیین سرنوشت خود و ساختن ایران قوی دانست و مشارکت بی‌نظیر مردم با عزم و همت راسخ در شعب اخذ رای را تحسین کرد.
ادعای فارس درباره میزان مشارکت مردم در انتخابات
خبرگزاری فارس مدعی شد که برخی برآوردها تا ساعت 18 حکایت از مشارکت 39 تا 40 درصدی در کل کشور ( 23 تا 24 میلیون نفر) و بالغ بر 30 درصد در تهران در انتخابات امروز دارد. احتمال تغییر تا ساعت پایانی اخذ آرا وجود دارد.
تمدید زمان انتخابات تا ساعت 22
زمان رای‌گیری در انتخابات تا ساعت 22 تمدید شد.

ایران پرسمان


بازدید لاریجانی از ستاد انتخابات
لحظاتی پیش علی لاریجانی با حضور در ستاد انتخابات کشور از اتاق مانیتورینگ وزارت کشور بازدید کرد و در جریان چگونگی اجرای انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.
محمود احمدی نژاد رأی خود را به صندوق انداخت
رئیس جمهور سابق کشورمان آرای خود در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و نخستین میان دوره‌ای پنجمین دوره خبرگان رهبری را به صندوق انداخت.

ایران پرسمان


انتخابات تمدید شد
زمان رای‌گیری در انتخابات در سراسر کشور تا ساعت 20 تمدید شد
براساس اطلاعیه شماره 33 ستاد انتخابات کشور، زمان اخذ رأی به مدت دو ساعت یعنی تا ساعت 20 (8 شب) در سراسر کشور به جز استان چهارمحال و بختیاری تمدید می‌گردد.

ایران پرسمان


اطلاعیه 32 ستاد انتخابات کشور
ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره 32 خود به نمایندگان فرماندار و اعضای شعب اخذ رأی ابلاغ کرد در صورت نیاز به تعرفه‌های بیشتر به فرمانداری و بخشداری مربوطه اطلاع دهند.
اتفاقی خوب در انتخابات
"جمال عرف" روز جمعه در جمع خبرنگاران درباره استفاده از سامانه‌های جدید الکترونیکی، افزود: با استفاده از این سامانه به نحو هوشمند مساله احراز هویت‌ها رصد می‌شود و طبق بررسی‌های انجام شده تاکنون بهره‌برداری از این دستگاه‌ها در 31 استان کشور، عملکردی حدودا 100 درصدی داشته است.
رییس ستاد انتخابات کشور تصریح کرد: بنابراین دستگاههای الکترونیکی تاکنون به درستی کارشان را در احراز هویت ها انجام داده اند.
حضور همزمان 400 عروس و داماد برای رای دادن
400 عروس و داماد دانشجو عصر جمعه در نخستین روز سفر خود به مشهد مقدس برای برگزاری جشن ازدواج‌، رای خود را به یکی از صندوق‌های اخذ رای واقع در حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) انداختند.
مشارکت 34 درصدی مردم خراسان رضوی در انتخابات تا ساعت 16
جعفری رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: در موج اول صبح شاهد حضور بانوان و آقایان بودیم که بانوان 51درصد و آقایان41 درصد حضور داشتند، در بعد از ظهر تا ساعت16مجموعا 34درصد از واجدین شرکت کرده اند که آقایان و بانوان نسبت برابری دارند
دستگیری تعدادی از عوامل خرید و فروش رای در یکی از شهرهای استان مازندران
تعدادی از عواملی که در شهرستان چالوس اقدام به خرید و فروش آرای مردم می کردند توسط عوامل انتظامی و امنیتی دستگیر شدند.
برگزاری انتخابات با امنیت و آرامش
اشتری رئیس پلیس کشور گفت: انتخابات در حال حاضر با امنیت و آرامش در حال برگزاری است و قطعاً این روند تا پایان برگزاری انتخابات ادامه دارد.
وی گفت: مجموعاً 300 هزار نیرو در اقصی نقاط کشور بکارگیری شده‌اند؛ همچنین تمام مسئولان همکاری خوبی با نیروهای پلیس داشته‌اند امیدواریم ما نیز خدمتگزار خوبی برای مردم باشیم و این انتخابات با امنیت کامل به اتمام برسد.
مشارکت حدود 11 میلیون ایرانی در اتتخابات
رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: حدود 11 میلیون نفر در انتخابات شرکت کرده‌اند.
جمال عرف در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تاکنون حدود 11میلیون نفر در سراسر کشور در انتخابات رای داده‌اند.
شرط حضور نامزدها در شعب اخذ رای
حضور نمایندگان نامزد‌ها در شعب اخذ رأی به همراه کارت شناسایی صادره از سوی هیأت نظارت مربوطه مجاز است. براساس ماده 55 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و تبصره الحاقی ماده 63 آیین نامه اجرایی انتخابات مجلس خبرگان رهبری، حضور نمایندگان محترم نامزد‌ها در شعب اخذ رأی به همراه کارت شناسایی صادره از سوی هیأت نظارت مربوطه مجاز است و این افراد می‌توانند تا پایان زمان اخذ رأی و شمارش آراء و تنظیم صورت جلسه در محل شعبه حضور داشته باشند.
شمخانی: پیروز واقعی انتخابات مردم هستند
دریابان علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی امروز (جمعه) پس از انداختن رای خود در صندوق اخذ رای مستقر در مسجد ولی عصر تهران در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: خوشبختانه حضور پرشور مردم باز هم دشمن را ناامید کرد و این پای کار بودن مردم فقط یک پیام دارد، اینکه دشمن حتی با جنگ روانی و استفاده از رسانه‌های معاند نمی‌تواند خللی در وحدت مردم ایجاد کند.
دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: بدون شک پیروز واقعی انتخابات مردم هستند.

ایران پرسمان


شرکت بیش از 7/5 میلیون نفر در سراسر کشور تا ساعت 12
عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در جمع خبرنگاران گفت: تا ساعت 12 مشارکت این دوره مردم در انتخابات تقریبا مثل دوره های قبل بوده است، و حدودا 7/5 تا 7/700 میلیون نفر شرکت کرده اند و آمار مشارکت به محض اینکه انتخابات پایان یابد اعلام می شود.
وزیر کشور رای خود را به صندوق آرا انداخت
عبدالرضا رحمانی فضلی دقایقی پیش پس از بازدیدی کوتاه از ستاد انتخابات کشور و دریافت گزارشی از روند رأی‌گیری در سراسر کشور، در انتخابات شرکت کرد.

ایران پرسمان

ایران پرسمان


ولایتی رای خود را به صندوق انداخت
علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل امروز و در نخستین ساعات، رای خود را برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان دوره ای مجلس خبرگان به صندوق انداخت.

ایران پرسمان


اعلام ملاک های اصلی تشخیص واجدین شرایط اخذ رای
ستاد انتخابات کشور ملاک های اصلی تشخیص واجدین شرایط اخذ رأی و صدور تعرفه را اعلام کرد.
متن این اطلاعیه به شرح زیر است:
اطلاعیه شماره (27)
به اطلاع اعضای محترم شعب اخذ رأی می رساند، ملاک اصلی جهت تشخیص واجدین شرایط اخذ رأی و صدور تعرفه برای ایشان،
- اصالت شناسنامه و کارت ملی یا شماره ملی
- متولدین 2/12/1380 وماقبل آن
- استعلام شماره ملی رأی‌دهنده از دستگاه احراز هویت می باشند.
ضمناً یادآور می شود عکس دار بودن شناسنامه الزامی نیست.
اخذ اثر انگشت اختیاری است
ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره 26 اعلام کرد: به اطلاع کلیه مجریان و دست اندرکاران انتخابات می‌رساند با توجه به احراز هویت رای دهندگان به وسیله دستگاه‌های الکترونیک و ثبت کد ملی افراد در سامانه انتخابات و به‌منظور تسهیل فرآیند اخذ رای با موافقت شورای محترم نگهبان، اخذ اثر انگشت اختیاری است.
فرمانده نیروی قدس رای خود را به صندوق انداخت
سردار اسماعیل قاآنی با حضور در یکی از شعب اخذ رای در تهران، آرای خود را به صندوق انداخت.

ایران پرسمان


واعظی در حسینیه جماران رای داد
محمود واعظی دقایقی پیش با حضور در حسینیه جماران در انتخابات مجلس یازدهم و میان دوره‌ای خبرگان شرکت کرد.

ایران پرسمان


مشارکت 715 هزار نفری تهرانی‌ها در انتخابات تا ساعت 12:13
استاندار تهران با بیان اینکه «هیچ تخلف انتخاباتی تا این لحظه گزارش نشده است»، اظهار کرد: تا ساعت 12:13، 715 هزار نفر رای خود را به صندوق‌های انتخاباتی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ریختند.
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران رای داد
علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با حضور در یکی از شعب اخذ رای تهران رأی خود را به صندوق انداخت.

ایران پرسمان


دارندگان شناسنامه بدون عکس می‌توانند در انتخابات شرکت کنند
ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره 25 خود تاکید کرد: هموطنان عزیز و اعضای محترم شعب اخذ رأی توجه داشته باشند که به استناد استفساریه مصوب 9-3-1380 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، عکس دار بودن شناسنامه الزامی نیست. دارندگان شناسنامه بدون عکس نیز می‌توانند در انتخابات شرکت نموده و رأی دهند.
همتی در انتخابات شرکت کرد
عبدالناصر همتی رییس کل بانک مرکزی در انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی در یکی از مدارس تهران حضور یافت.

ایران پرسمان


حضور نوبخت در حسینیه ارشاد برای شرکت در انتخابات
محمدباقر نوبخت با حضور در حسینیه جماران برای شرکت در انتخابات مجلس یازدهم و میان‌دوره‌ای خبرگان، رای خود را به صندوق انداخت

ایران پرسمان


«مطهری» در انتخابات شرکت کرد
مطهری نماینده مردم تهران در مجلس با حضور در حسینیه ارشاد در انتخابات مجلس یازدهم و میان دوره‌ای مجلس خبرگان شرکت کرد و رای خود را به صندوق انداخت.

ایران پرسمان


نیم میلیون نفر از مردم تهران تاکنون پای صندوق‌های رای آمده‌اند
استاندار تهران گفت: تا ساعت 11:10 نیم میلیون نفر در استان تهران رای خود را به صندوق ها ریختند. شرکت در انتخابات کار جهادی است و هر کس به سربلندی کشور فکر می‌کند باید در این حماسه حضور پیدا کند.
پیروز حناچی، شهردار تهران به همراه پدر خانم و مادرش در انتخابات شرکت کرد

ایران پرسمان


قالیباف رأی خود را در «واوان» اسلامشهر به صندوق انداخت
محمد باقر قالیباف شهردار اسبق تهران در مسجد خاتم شهرک «واوان» اسلامشهر رأی خود را به صندوق انداخت. کاندیدای حوزه انتخابیه تهران بیش یک ساعت صف اخذ رأی حضور داشت.

ایران پرسمان


حضور خانوادگی آذری جهرمی در انتخابات
محمدجواد آذری جهرمی به همراه خانواده در انتخابات شرکت کرد.

ایران پرسمان


حدادعادل رای داد
غلامعلی حداد عادل با حضور در مسجد لرزاده تهران رای خود را به صندوق انداخت.

ایران پرسمان


انصاری رای خود را به صندوق انداخت
مجید انصاری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و نامزد انتخابات مجلس با حضور در حسینیه جماران رای خود را به صندوق انداخت.

ایران پرسمان


سید یاسر و سید احمد خمینی رای دادند
سیدیاسر خمینی فرزند یادگار امام و سیداحمد خمینی فرزند حجت‌الاسلام سید حسن خمینی با حضور در حسینیه جماران رای را برای انتخابات مجلس یازدهم و میان‌دوره‌ای خبرگان به صندوق انداختند.

ایران پرسمان


اطلاعیه شماره (22) ستاد انتخابات کشور
به اطلاع هموطنان گرامی می‌رساند به منظور تسریع و تسهیل برای اخذ رأی از واجدین شرایط انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میاندوره‌ای مجلس خبرگان رهبری، ستاد انتخابات کشور اقدام به طراحی وساخت برنامه‌ای در بستر تلفن همراه کرده است. براین اساس عموم واجدین شرایط می‌توانند با مراجعه به سایت وزارت کشور به نشانی " www.moi.ir "و نصب اپلیکیشن مذکور، نزدیکترین شعب اخذ رأی به محل سکونت خود را شناسایی و به آنجا مراجعه کنند.
رئیس جمهور در ستاد انتخابات وزارت کشور رای داد
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی با حضور در پای صندوق سیار وزارت کشور به نامزدهای اصلح نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تهران و نامزدهای اصلح مجلس خبرگان رهبری از این حوزه انتخابیه رای داد.
رئیس جمهورهمچنین از بخش های مختلف ستاد انتخابات کشور بازدید کرد.

ایران پرسمان


آیت‌الله جنتی رأی خود را به صندوق انداخت
آیت‌الله احمد جنتی دقایقی پیش رأی خود را به صندوق شماره 1794 مستقر در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری انداخت.

ایران پرسمان


خاتمی در حسینیه جماران رای داد
سید محمد خاتمی، رئیس دولت اصلاحات با حضور در حسینیه جماران رای خود را به صندوق انداخت.

ایران پرسمان


رای دادن رئیسی در یکی از مساجد قدیمی پایتخت
رئیس قوه قضائیه با حضور در یکی از مساجد قدیمی پایتخت، رای خود را به صندوق انداخت.

ایران پرسمان


جهانگیری رای خود را به صندوق انداخت
اسحاق جهانگیری با حضور در شعبه اخذ رای مستقر در وزارت کشور در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و نخستین میاندوره‌ای مجلس خبرگان رهبری شرکت کرد.

ایران پرسمان


رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام رأی خود را به صندوق انداخت
آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام رای خود را به صندوق شماره 1794 مستقر در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میاندوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری انداخت.

ایران پرسمان

ایران پرسمان


سخنگوی شورای نگهبان رأی خود را به صندوق انداخت
عباسعلی کدخدایی دقایقی پیش رأی خود را به صندوق شماره 1794 مستقر در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری انداخت.

ایران پرسمان


اثر انگشت در برخی استان ها اختیاری است
جمال عرف، رییس ستاد انتخابات کشور گفت: با توجه به هماهنگی های انجام شده برای سلامتی مردم، ثبت اثر انگشت در برخی استان ها اختیاری است. با هماهنگی وزارت بهداشت و شورای نگهبان گفتیم که به استمپ نیاز داریم اما برای اثر انگشت، مردم آزاد هستند. مردم می توانند از اثر انگشت استفاده کنند و هم می توانند نکنند.
تا ساعت 9 صبح بیش از 100 هزار نفر در انتخابات شهر تهران شرکت کردند
محسنی بندپی استاندار تهران گفت: 30 نماینده برای استان تهران شامل اسلامشهر، ری، شمیرانات و پردیس انتخاب می‌شوند. تا ساعت 9 صبح بیش از 100 هزار نفر در انتخابات شرکت کردند. بیش از 92 درصد شعب اخذ رأی از ساعت ابتدای رأی‌گیری فعال شدند. آمار نامزد‌ها به صورت کلی 1360 نفر است. از اقلیت‌های دینی تعداد 4 نماینده وارد مجلس می‌شوند. از نظر امنیتی هیچ گونه مشکلی وجود ندارد.
لاریجانی در قم رای داد
علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی با حضور در شهر قم رای خود را به صندوق انداخت.

ایران پرسمان


ظریف: مردم نمی‌گذارند یک نفر در واشنگتن برای‌شان تصمیم بگیرد
محمد جواد ظریف پس از انداختن رای خود در صندوق حسینیه جماران در جمع خبرنگاران گفت: مردم ما پشتوانه اصلی انقلاب هستند و برای بنده که مسئولیت خدمت در حوزه سیاست خارجه و دیپلماسی را دارم پشتوانه اصلی دیپلماسی ما هستند، حضور مردم با سلیقه‌های مختلف و با گرایش‌های مختلف علیرغم برخی دلخوری‌هایی که داریم، علیرغم برخی گفت‌وگوهای خانوادگی که داریم، برای جامعه بین‌المللی نشانه مهمی از این است که این مردم با همه تفاوت‌هایشان می‌خواهند خودشان سرنوشت خودشان را تعیین کنند.
وی افزود: ممکن است مردم برخی گلایه‌هایی داشته باشند اما کماکان سرنوشت خودشان را می‌خواهند خودشان تعیین کنند، نمی‌گذارند یک نفر در واشنگتن بنشیند و برای آنها تصمیم بگیرد؛ آن هم یک نفری که دستش به خون یک بزرگی مثل سردار سلیمانی آغشته است.
ظریف یادآور شد: مردم در رفراندوم تشییع جنازه سردار سلیمانی نشان دادند که با همه دیدگاه‌های متفاوتشان در برابر قلدری و زور و تروریسم دولتی ایستادگی می‌کنند، بنابراین انتخابات با همه تفاوت‌ها و با همه ترجیح‌هایی که ممکن است داشتیم یا نداشتیم هنوز بهترین راه است برای اینکه کشور را قوی کنیم، امکان بدهیم به کشور که در سطح بین‌المللی سربلند بایستد، مقاوم بایستد، دلاورانه بایستد و ایران زیباتری داشته باشیم.
وزیر امور خارجه در پاسخ به این سوال که برخی خبرها حاکی از تمدید مهلت گروه ویژه اقدام مالی برای ایران است، گفت: اکثریت قریب به اتفاق سخنرانانی که در طول چند روز گذشته اظهارنظر کرده‌اند سخنانشان در این جهت بوده است اما دو کشور و یک رژیم حامی تروریسم و کشوری که خودش تروریسم است و با اقدام علیه سردار سلیمانی تروریسم دولتی خود را نشان داد و با تحریم ها تروریسم اقتصادی خود را نشان داده به اضافه عربستان که نمونه خاص و عام برای تروریسم است و رژیم اسرائیل که اساسا تروریسم دولتی به نام آن رژیم ثبت شده است؛ مانع شده‌اند. باید ببینیم امروز چه می‌شود.
امنیت کامل تهران برای برگزاری انتخابات
سردار رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: طبق آخرین گزارشی که صبح امروز دریافت کردیم، در بسیاری از شعب اخذ رای سراسر کشور صف‌های پرتعدادی برای شرکت در انتخابات
تشکیل شده است. در پایتخت 4 هزار و‌552 شعبه اخذ رای داریم. ما یک هفته قبل یکی دو مورد تحرک در حد زدن کوکتل مولوتف در یکی دو نقطه داشتیم که آن افراد دستگیر شدند. در 72 ساعت گذشته هم هیچ‌گونه گزارش مشکل خاصی در کلان‌شهر تهران نداشتیم
سردار تنگسیری رای خود را به صندوق انداخت
سردار دریادار علیرضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور در مسجد نارمک رأی خود را در انتخابات مجلس یازدهم و میان دوره‌ای مجلس خبرگان به صندوق انداخت.

ایران پرسمان


رئیس پلیس تهران در انتخابات شرکت کرد
سردار رحیمی رئیس پلیس تهران با حضور در حسنیه ارشاد، در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و میاندوره ای خبرگان رهبری شرکت کرد.

ایران پرسمان


شرکت رئیس ستاد انتخابات کشور در انتخابات
جمال عرف لحظاتی پیش رای خود را در صندوق شعبه وزارت کشور به انداخت.

ایران پرسمان


ساعت 12 شب شعب اخذ رأی بسته می‌شود
رحمانی فضلی، وزیر کشور گفت: از مردم هم می خواهیم که در مهلت 10 ساعته اخذ رأی، به شعب مراجعه کنند زیرا ما ناگزیریم در ساعت 12 امشب، شعب را ببندیم. امید داریم همه اعضای اجرایی و نظارت و همه اعضای 55 هزار شعبه اخذ رأی، انتخابات را در کمال سلامت، صحت، قانونمند و در یک بستر امن برگزار کنند.
شماره ملی و شناسنامه برای اخذ رأی ضروری است
در اطلاعیه شماره 17ستاد انتخابات کشور آمده است: با عنایت به آغاز فرایند اخذ رای از ساعت 8 صبح، به آگاهی عموم ملت شریف ایران می رساند جهت اخذ رای از تمامی واجدین شرایط در انتخلبات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولبن میاندوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری علاوه بر شناسنامه، همراه داشتن کارت ملی یا شماره ملی نیز ضروری می باشد.
نمونه برگ تعرفه انتخابات دوم اسفند مجلس و خبرگان

ایران پرسمان


ایران پرسمان


حضور محسن هاشمی در حسینیه ارشاد
محسن هاشمی هم در دقایق اول رای گیری در حسینیه جماران برای شرکت در انتخابات مجلس حضور یافت.

ایران پرسمان


ظریف و عارف رای دادند
محمدجواد ظریف به همراه همسرش در حسینیه جماران برای شرکت در انتخابات حضور یافت.
محمدرضا عارف نیز با حضور در حسینیه شماره یک جماران در کنار ظریف رای خود را به صندوق انداخت.

ایران پرسمان


ایران پرسمان


حضور 200 هزار ناظر در پای صندوق‌های رأی در سراسر کشور
عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات با بیان اینکه اقدامات نظارتی خوبی پیش بینی شده است، گفت: همزمان به موازات فعالیت همکاران ما در هیات‌های اجرایی ناظران ما در کنار صندوقهای رای حاضرند و در کنار هر صندوق بین 3 تا 7 نفر ناظر داریم. حدود 200 هزار نفر ناظر داریم. تا دیروز تعدادی هم بازرس ویژه در قالب گروه‌های سه نفره از تهران به برخی استانها اعزام کردیم تا نظارت ویژه ای داشته باشند. مردم خوب ما هم که همیشه همیار شورای نگهبان بودند، می‌توانند گزارشات و شکایات خود را از طریق سامانه مردم ناظر ارسال کنند و ما هم سریعا رسیدگی می‌کنیم. امیدواریم انتخاباتی در شأن مردم عزیز ما برگزار شود و پاسخ محکمی به دشمنان خارجی باشد.
توصیه‌های بیانات رهبر انقلاب پس از رای دادن
* روز انتخابات روز جشن ملی است‌؛ این جشن را به همه هم‌میهنان عزیز در سراسر کشور تبریک می‌گویم.
* روز احقاق حق مدنی ملت است.
* آنها که میخواهند رای دهند و شرکت خود در اداره امور کشور که حق آنهاست را به دست بیاورند.
* یک تکلیف شرعی است که قبلاً هم اینها را عرض کردیم.
* انتخابات متضمن منافع ملی کشور است هر کس به منافع ملی کشور علاقمند است در انتخابات شرکت کند.
* توصیه من این است که همه با همت حرکت کنند و بیایند و به اشخاصی که به آن رسیدند رای دهند و این کار را هرچه زودتر انجام دهند.
* نگذارند برای آخر وقت. این توصیه همیشگی ماست. و بعد هم در هر شهری به تعداد نامزدهای آن شهر رای بدهند.
* مثلاً در تهران اسم 30 نفر را بنویسند این خیلی کمک می کند که ان‌شاالله مجلس مجلس قوی باشد.
* از خداوند متعال میخواهیم به مردم خیر بدهد و رحمت خود را نازل کند و این انتخابات را مایه خیر و برکت قرار دهد.
* از شما دوستان رسانه ای که زحمت کشیدید و باز هم زحمت خواهید کشید تشکر می کنم.
رهبرانقلاب رای خود را به صندوق انداختند
رهبر معظم انقلاب با حضور در شعبه اخذ رای شماره 110 رای خود را برای دو انتخابات به صندوق های رای در حسینیه امام خمینی (ره) انداختند.

ایران پرسمان


انتخابات رسما آغاز شد
راس ساعت 8 صبح امروز، دوم اسفند ماه 1398 انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی رسما آغاز شد.
گفتنی است؛ در این انتخابات 7 هزار و 157 نامزد انتخابات برای ورود به مجلس یازدهم با هم رقابت می‌کنند که از این تعداد حدود 1020 نفر مدرک دکتری، حدود 5300 نفر مدرک کارشناسی ارشد، بیش از 420 نفر مدرک حوزوی معادل کارشناسی ارشد و بیش از 400 نفر مدرک کارشناسی دارند.
استان تهران با 35 نماینده ببیشترین کرسی را در مجلس دارد و 1567 کاندیدا در این استان رقابت می‌کنند.
واجدین رای در کشور، متولدین 2 اسفند 1382 به قبل هستند و می‌بایست در برای دادن رای، شناسنامه و شماره ملی خود را همراه داشته باشند. (داشتن کارت ملی الزامی نیست).
واجدان شرایط شرکت در این انتخابات، 57 میلیون و 918 هزار نفر هستند که 2 میلیون و 931 هزار نفر رأی اولی محسوب می‌شوند. کسانی که دوم اسفند 1380 و قبل از آن به دنیا آمده اند، می‌توانند در این انتخابات شرکت کنند.
همچنین از کل واجدان شرایط شرکت در انتخابات، تعداد 29 میلیون و 39 هزار و 152 نفر مرد و 28 میلیون و 879 هزار و 6 نفر زن هستند.
55 هزار شعبه اخذ رای در سراسر کشور مستقر شده است که از این تعداد 40 هزار و 210 شعبه ثابت و 14هزار و 401 شعب نیز سیار است.
برای مجلس خبرگان رهبری (انتخابات میاندوره ای) نیز تعداد 29 داوطلب برای 7 کرسی رقابت خواهند کرد.
در استان تهران 15 داوطلب برای 3 کرسی، در استان خراسان رضوی 5 داوطلب برای یک کرسی، در استان خراسان شمالی 5 داوطلب برای یک کرسی، در استان قم 2 داوطلب برای یک کرسی و در استان فارس 2 داوطلب برای یک کرسی نامزد‌های خبرگان رهبری رقابت می‌کنند.
همچنین در این دوره از انتخابات از دستگاه احراز هویت استفاده خواهد شد تا از استفاده از شناسنامه جعلی یا شناسنامه متوفی جلوگیری شود.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/107634/اخبار-لحظه-به-لحظه-از-انتخابات؛-نتایج-چه-زمانی-اعلام-می-شود؟
بستن   چاپ