ایران پرسمان
آرا در حوزه انتخابیه مشهد در حال تجمیع است
شنبه 3 اسفند 1398 - 09:05:55
ایران پرسمان - ایرنا / رییس ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: شمارش آرا در حوزه انتخابیه مشهد و کلات به پایان رسیده و هم‌اینک این آرا در حال تجمیع است.
حسن جعفری صبح شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به گستردگی حوزه شهرستان مشهد و تقسیم آن به 19 منطقه انتخاباتی، فرایند شمارش و اعلام نتایج قطعی آن زمانبر و حساس است.
وی پیش‌بینی کرد: نتایج قطعی شمارش آرا در حوزه مشهد و کلات که بزرگترین حوزه انتخابیه در میان 12 حوزه خراسان رضوی است تا ظهر و یا در نهایت تا بعدازظهر امروز شوم اسفند ماه اعلام شود.
حوزه مشهد و کلات پنج نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.
فرایند رای‌گیری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری ساعت هشت صبح جمعه دوم اسفند ماه همزمان با سراسر کشور در چهار هزار و 23 شعبه اخذ رای 12 حوزه انتخابیه خراسان رضوی آغاز شد و در برخی از حوزه‌های این استان تا ساعت 24 ادامه یافت.
18 نفر از مجموع 290 نماینده مجلس شورای اسلامی را نمایندگان خراسان رضوی در خانه ملت تشکیل می‌دهند.
"حوزه مشهد و کلات" با پنج نماینده در مجلس شورای اسلامی بزرگترین حوزه انتخاباتی از نظر شمار جمعیت و تعداد نمایندگان در میان 12 حوزه انتخاباتی خراسان رضوی محسوب می‌شود.
حوزه مشهد شامل بخش مرکزی این شهرستان و شهرستان کلات با پنج نماینده، حوزه نیشابور شامل شهرستان‌های فیروزه و نیشابور با 2 نماینده، حوزه انتخاباتی سبزوار شامل شهرستان‌های جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و سبزوار با 2 نماینده، حوزه انتخاباتی درگز منحصر به همین شهرستان با یک نماینده، حوزه قوچان شامل شهرستان‌های فاروج و قوچان با یک نماینده، حوزه فریمان شامل شهرستان‌های سرخس و فریمان و بخش‌های احمدآباد و رضویه شهرستان مشهد با یک نماینده، حوزه کاشمر شامل شهرستان‌های بردسکن، خلیل‌آباد و کاشمر با یک نماینده، حوزه تربت‌حیدریه شامل شهرستان‌های زاوه، مه‌ولات و تربت‌حیدریه با یک نماینده، حوزه انتخاباتی گناباد شامل شهرستان‌های بجستان و گناباد با یک نماینده، حوزه خواف شامل شهرستان‌های رشتخوار و خواف با یک نماینده، حوزه تربت‌جام شامل شهرستان‌های تایباد، باخرز، صالح‌آباد و تربت‌جام با یک نماینده و حوزه انتخاباتی چناران شامل شهرستان‌های بینالود (طرقبه‌-شاندیر) و چناران با یک نماینده در مجلس شورای اسلامی 12 حوزه انتخاباتی خراسان رضوی را تشکیل می‌دهند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/107700/آرا-در-حوزه-انتخابیه-مشهد-در-حال-تجمیع-است
بستن   چاپ