ایران پرسمان
طالبان: نیروهای خارجی افغانستان را ترک می‌کنند
شنبه 3 اسفند 1398 - 10:34:38
ایران پرسمان - ایرنا / «سهیل شاهین» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر اعلام کرده است که براساس توافق‌نامه با آمریکا تمام نیروهای خارجی افغانستان را ترک می‌کنند و این گروه نیز به هیچ کسی اجاز نمی‌دهد که از خاک افغانستان علیه کشور دیگری استفاده کند.
سهیل شاهین روز شنبه در توئیتی نوشته است که با خروج تمام نیروهای خارجی از افغانستان اشغال پایان خواهد یافت و به کسی اجازه داده نخواهد شد که از خاک این کشور علیه دیگران استفاده کند.
این در حال است که طالبان و آمریکا دو طرف تائید کرده‌اند که توافق‌نامه صلح بین آنها در 29 فوریه برابر با 10 اسفند ماه امضا خواهد شد.
برهمین اساس بخشی از توافق نامه صلح دو طرف در باره کاهش خشونت پیش از امضای توافق نامه صلح بود که باید طالبان نیت خود را برای تأمین صلح در افغانستان نشان دهد، از ساعت 24 شب گذشته به وقت محلی، مرحله عملی کاهش خشونت ها آغاز شده است.
ذبیح الله مجاهد سخنگوی گروه طالبان در افغانستان در اطلاعیه ای که به رسانه های این کشور فرستاده، به افراد این گروه دستور داده است که از رفتن به مناطق تحت کنترول نیروهای دولتی و خارجی خودداری کنند.
رئیس جمهوری افغانستان نیز به نیروهای دولتی دستور داده است که ار عملیات علیه افراد طالبان خودداری و در موضع تدافعی قرار داشته باشند.
مسعود اندرابی وزیر کشور افغانستان شب گذشته در پیام تصویروی از تمام نیروهای پلیس در سراسر این کشور خواست که تمام شرایط را که به آنها گفته شده است در مدت کاهش خشونت مراعات کنند.
وی گفت که نیروهای پلیس در موضع تدافعی قرار خواهند داشت و اگر حمله بزرگی از طرف طالبان راه اندازی شود، همراه با نیروهای خارجی به نام «حمایت قاطع» به آن پاسخ خواهند داد و در غیر آن نیروهای دولتی هیچ حمله ای را علیه طالبان انجام نخواهد داد.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/107729/طالبان--نیروهای-خارجی-افغانستان-را-ترک-می‌کنند
بستن   چاپ