ایران پرسمان
امیر قطر در راه اردن
شنبه 3 اسفند 1398 - 11:15:10
ایران پرسمان - ایرنا / شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر فردا (یکشنبه) در پاسخ به دعوت رسمی عبدالله دوم شاه اردن به امان پایتخت این کشور سفر می کند.
به گزارش پایگاه قطری "العربی الجدید"، این دومین سفر شیخ تمیم بن حمد آل ثانی به اردن است و نخستین سفر وی در مارس (اسفند - فروردین) سال 2014 میلادی انجام شد.
در همین راستا یک مقام بلند مرتبه اردن دیروز (جمعه) به این پایگاه خبری گفت این دیدار به هدف تحکیم همکاری دوجانبه بین دو کشور در زمینه های تجارت، سرمایه گذاری و تبادل تجربیات صورت می گیرد.
وی که به نامش اشاره ای نشده است، افزود، دیدار امیر قطر و عبدالله دوم بر موضوع افزایش حجم تجارت درون منطقه ای، ترغیب بخش خصوصی و بازرگانان دو کشور برای انجام طرح های سرمایه گذاری مشترک متمرکز می شود.
روابط تجاری اردن و قطر در سایه حمایت های دوحه از اقتصاد امان در ماه های اخیر افزایش یافته و تبادل تجاری دو کشور در سال گذشته میلادی شاهدی رشد 18 درصدی بود و به حدود 200 میلیون دلار رسید.
قطر در اواسط سال 2018 میلادی از کمک 500 میلیون دلاری خود به اردن خبر داد.
این کمک ها شامل سرمایه گذاری در پروژه های زیرساختی و گردشگری، تأمین اعتبار پروژه و همچنین تضمین ایجاد 10 هزار فرصت شغلی برای اردنی ها در بازار قطر می شود.
کارشناسان سیاسی منطقه با اشاره به تبعیت اردن از سعودی ها و کاهش سطح مناسبات سیاسی و اقتصادی در گذشته، این سفر را در راستای ناکارآمدی تحریم های عربستان و برخی کشورهای عربی علیه دوحه ارزیابی می کنند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/107749/امیر-قطر-در-راه-اردن
بستن   چاپ