ایران پرسمان
هشدار صدر به نمایندگان پارلمان عراق درباره دولت جدید
شنبه 3 اسفند 1398 - 16:42:37
ایران پرسمان - فارس / رهبر جریان «الصدر» در عراق هشدار که اگر جلسه پارلمان در هفته جاری برگزار نشود و چنانچه انتخاب‌ اعضای کابینه بی‌طرفانه نباشد،‌ از مردم خواهد خواست که میلیونی به خیابان‌ها بریزند.
مقتدی صدر رهبر جریان «الصدر» امروز (شنبه)، در حساب توییتریش به نمایندگان پارلمان هشدار داد.
او در تویترش نوشت که اگر جلسه انتخاب اعضای کابینه در هفته جاری برگزار نشود و چنانچه انتخاب اعضای کابینه به صورت بی‌طرفانه صورت نگیرد،‌ این مسئله ایجاب خواهد که مردم به صورت میلیونی به خیابان‌ها بیایند.
رهبر جریان الصدر در این خصوص گفت:‌ «ما هم به عنوان یکی از مردم مظلوم عراق،‌ به برگزاری جلسه پارلمان برای رای اعتماد دادن به کابینه‌ای که دنبال سهم‌خواهی نیست، چشم دوخته‌ایم».
مقتدی صدر در ادامه بیان کرد:‌ «اولین وظیفه [کابینه] باید مشخص کردن زمان، فراهم کردن فضا برای انتخابات زودهنگام وبی‌طرفانه و برپایه آرمان‌های مردم، محاکمه فاسدان، قاتلان تظاهرات‌کنندگان مسالمت‌جو، محافظت از انقلابیان مسالمت‌جو و همچنین تلاش در راستای [تثبیت] حاکیمت عراق باشد».
رهبر جریان الصدر هشدار داد:‌‌ «اگر جلسه طی این هفته برگزار نشود و چنانچه این جلسه برگزار شود و به کابینه عراقی و بی‌طرف رای داده نشود و در صورتی که کابینه هم‌سو با آرمان‌های مرجعیت و مردم [عراق] نباشد،‌ این مسئله ایجاب می‌کند که [مردم] به صورت میلیونی و بدون یدک کشیدن عنوان هیچ طرفی به خیابان‌ها بیایند و سپس این تظاهرات را به منطقه سبز بکشانند تا به یاری خداوند بدین صورت برای نجات عراق از دست فاسدان،‌ فرقه‌گرایان و نژادپرستان فشار بیاورند».
کشور عراق مدتی است که درگیر انتخاب اعضای کابینه‌ وزراست. محمد توفیق علاوی یازدهم بهمن ما از سوی «برهم صالح»، رئیس جمهوری عراق، مأمور به تشکیل کابینه شد. او هفته گذشته از پارلمان عراق درخواست کرد روزهای یکشنبه یا دوشنبه برای رأی به کابینه‌اش جلسه‌ای فوق‌العاده تشکیل دهد اما با این‌ حال، او هنوز اسامی وزرای کابینه خود را اعلام نکرده و قرار است شنبه (امروز)‌ این اسامی اعلام شوند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/107910/هشدار-صدر-به-نمایندگان-پارلمان-عراق-درباره-دولت-جدید
بستن   چاپ