ایران پرسمان
پشتیبانی کامل گردان‌های حزب‌الله از فرماندهی جدید حشد شعبی
شنبه 3 اسفند 1398 - 17:37:35
ایران پرسمان - باشگاه خبرنگاران / گردان‌های حزب‌الله عراق از فرماندهی میدانی جدید حشد شعبی، که یکی از فرماندهان مقاومت علیه اشغالگری آمریکاست، حمایت کرد.
گردان‌های حزب الله اعلام کرد: انتخاب فرمانده «عبدالعزیز المحمداوی» را تبریک می‌گوییم و به کمک رسانی در زمینه تمامی آنچه منفعت عموم اقتضا می‌کند، ادامه می‌دهیم.
گردان‌های حزب الله عراق در ادامه اعلام کرد: باید نقش حشد شعبی در مقابله با داعش که مورد حمایت محور صهیونیستی-آمریکایی-سعودی است، تقویت شود.
در گزارش المیادین آمده است: معرفی عبدالعزیز المحمداوی به عنوان جانشین سازمان بسیج مردمی عراق (حشد شعبی) تاکید بر ریشه دار و پایدار بودن راه مقاومت در برابر آمریکا در عراق دارد.
مجری این شبکه تلویزیونی گفت: معرفی ابوفدک به عنوان جانشین ابومهدی المهندس در حالی صورت می‌گیرد که او در پرونده خود سابقه مبارزه با نیرو‌های آمریکایی در عراق و تروریسم داعش را دارد. معرفی ابوفدک به عنوان جانشین فرمانده نیروی بسیج مردمی عراق، رخداد مهمی است که پیام‌های سیاسی و نظامی و حتی راهبردی به همراه دارد. این تصمیم پس از شهادت ابومهدی المهندس اتخاذ شد، اما اعلام آن با تاخیر صورت گرفت؛ زیرا آمریکا برای جلوگیری از آن تلاش می‌کرد.
خبرنگار شبکه المیادین در بغداد نیز گفت: عبدالعزیز المحمداوی که هویت او از سال 1978 پنهان مانده بود، به عنوان رئیس ستاد بسیج مردمی انتخاب شد. مسئولیتی که راه فراری از آن و بر دوش کشیدن بار آن وجود ندارد. المحمداوی در عمل، اجرای وظایف شهید ابومهدی المهندس را یک ساعت پس از جنایت فرودگاه آغاز کرد.
وی افزود: احتمال اقدام آمریکایی‌ها به جنایت ترور مطرح بود؛ به ویژه که قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در صدر کسانی قرار داشتند که برنامه‌ها و طرح‌های آمریکا در منطقه را ناکام می‌گذاشتند. با توجه به اینکه المحمداوی مورد اعتماد دو فرمانده شهید سلیمانی و المهندس بود، طبیعی بود که این مسئولیت بزرگ را بپذیرد. هویت و عکس المحمداوی که با آمریکایی‌ها در زمان اشغال عراق جنگیده و در نبرد‌ها پیش از تاسیس بسیج مردمی زخمی شده، به هیچ وجه مشخص نبود و فقط دبیران کل گروه‌های مقاومت او را می‌شناختند.
در ادامه این گزارش آمده است: المحمداوی فرماندهی نبرد‌ها در فلوجه، القائم و تلعفر را برعهده داشت و توانست مرحله پیش از عقب نشینی آمریکا را در سال 2011 اداره و با داعش در عراق و نیز گروه‌های تروریستی در سوریه مبارزه کند. سانسور هویت المحمداوی به علت تمرکز آمریکا در تلاش برای شناسایی هویت او و نقش گردان‌های حزب الله در عراق بود. زیرا این باور اطلاعاتی نزد آمریکایی‌ها وجود داشت که گردان‌های حزب الله از نظر ایدئولوژیک، نزدیک‌ترین طرف به حزب الله لبنان است. علاوه بر اینها، آمریکا گردان‌های حزب الله را نزدیک‌ترین طرف به تهران می‌داند. به همین علت، گردان‌های حزب الله تلاش کرد فرماندهان خود را از نگاه‌ها دور نگه دارد تا مانع از هر نوع اقدام آمریکا علیه آنان شود و اجازه برهم خوردن روند عملیات علیه داعش را ندهد.
بنابر این گزارش، معرفی المحمداوی به عنوان جانشین ابومهدی المهندس ثابت می‌کند گروه‌های مقاومت اصرار دارند این پیام را به آمریکا بدهند که راه مقاومت ریشه دار و پایدار است و حضور ابوفدک در تصاویر در کنار شهید سلیمانی، حامل این پیام است که اهداف تغییر نخواهد کرد. اسماعیل قاآنی پس از شهادت قاسم سلیمانی، معرفی و مسئولیت خود را برعهده گرفت، اما عراق تاکنون جانشین المهندس را معرفی نکرده بود. گردان‌های حزب الله با هماهنگی شهید سلیمانی، شهید مغنیه و المحمداوی تشکیل شد و سازوکار فعالیت آن مشابه حزب الله لبنان است.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/107926/پشتیبانی-کامل-گردان‌های-حزب‌الله-از-فرماندهی-جدید-حشد-شعبی
بستن   چاپ