ایران پرسمان
اردوغان: سیاست‌های ترکیه در قبال سوریه و ادلب ماجراجویانه نیست!
شنبه 3 اسفند 1398 - 19:30:43
ایران پرسمان - مهر / رئیس جمهوری ترکیه بی‌اشاره به تجاوز ارتش این کشور به خاک سوریه ادعا کرد: سیاست‌های ترکیه در قبال ادلب ماجراجویانه نیست!
به نقل از الجزیره، رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه امروز شنبه اعلام کرد که شماری از نظامیان این کشور در جریان عملیات نظامی در لیبی کشته شده اند.
رئیس جمهوری ترکیه در ازمیر در سخنانی گفت: اگر امروز از هر مبارزه‌ ای در سوریه، لیبی، دریای مدیترانه و در کل منطقه اجتناب کنیم، فردا با تاوان سنگین‌ تری مواجه خواهیم شد.
رجب طیب اردوغان بی اشاره به تجاوز ارتش این کشور به خاک کشور سوریه بر خلاف منشور ملل متحد در ادعادی مضحک مدعی شد: سیاست‌های ترکیه در قبال سوریه و ادلب نه ماجراجویانه است و نه یک ترجیح دلخواه! بدون عقب‌ نشینی در مقابل مشکلات موجود، به تلاش برای حل و فصل آنها ادامه خواهیم داد.
وی در این باره ادعا کرد: به عنوان دولت و ملت واحد برای استقلال جدید می‌جنگیم! در این مبارزه، گاهی منافع کشور ما با سایر قدرتها در تضاد است. در صورت لزوم، می‌کوشیم ترکیه را با گام ها و تلاش‌ های خود به سمت اهداف صحیح سوق دهیم. قدرت و پتانسیل کشورمان برای اعمال و اجرای سیاست مستقل کافی است. پس از تماس تلفنی دیروز با آنگلا مرکل، امانوئل ماکرون و ولادیمیر پوتین (به ترتیب صدر اعظم آلمان، رئیس جمهوری فرانسه و رئیس جمهوری روسیه) نقشه راه‌ ترکیه را مشخص کردیم.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/107981/اردوغان--سیاست‌های-ترکیه-در-قبال-سوریه-و-ادلب-ماجراجویانه-نیست!
بستن   چاپ