ایران پرسمان
یادداشت طنز/ مزایای ویروس کرونا
يکشنبه 4 اسفند 1398 - 08:38:06
ایران پرسمان - خراسان / آن‌قدر درباره ویروس جدید کرونا مطلب گفته شده که دیگر همه ما بهتر از هر دانشمندی این فسقلی لعنتی را می‌شناسیم. ولی نکته مهم این است که همه‌جا از بدی‌های کرونا می‌گویند، غافل از این که مزایایی هم دارد که تا حالا به آن‌ها اشاره نشده‌است.
مهم‌ترین تاثیر این ویروس از نظر اقتصادی است. نمونه‌اش همین فروش ماسک و دستکش و ژل ضدعفونی است به قیمت‌هایی که حتی خود پروفسور پاستور و دکتر کخ در خواب شب‌شان هم نمی‌دیدند! بماند که این وسط ممکن است چرخ اقتصادعده خاصی فقط به چرخش دربیاید که خب مگر آن‌ها هموطن ما نیستند؟ نباید حسود باشیم و از پولدارشدن دیگران خوشحال نشویم، هرچند به قیمت بی‌پول شدن و از بین رفتن خودمان باشد!
اثر بعدی آن تاثیرات اقلیمی است که عمرا به فکرتان نرسیده است. تصور کنید اگر این ویروس وسط تابستان ظاهر شده بود، آیا می‌شد این‌قدر راحت هی دستور داد که دست‌ها را بشویید و دوش بگیرید و وسایل‌تان را شست‌وشو دهید؟ آن موقع که قطعا از کمبود آب رنج می‌بردیم، نهایتش این بود که دست و صورت‌مان را خاک‌مال کنیم و بعد هم فوت شان کنیم!
اثر فرهنگی‌اش که فوق‌العاده است. همین که دیگر هنگام روبه‌رو شدن با بعضی دوستان و اقوام لازم نیست دست بدهیم و 10 بار روبوسی کنیم و در عوض مشت‌های گره کرده‌مان را به هم می‌زنیم، کلی ارزش دارد و به احساس درونی‌مان نزدیک‌تر است! به ویژه با فرارسیدن نوروز.
از نظر ورزشی هم کرونا اثر مثبتی دارد، این که برخی مسابقه‌ها لغو شوند و بعضی تیم‌ها نبازند، کم چیزی است؟ و در نهایت مزیت سیاسی‌اش است که چون ستون به پایان رسید وقت نمی‌کنیم بیشتر توضیح بدیم و همین‌قدر اشاره می‌کنیم که این ویروس لعنتی بهانه خوبی برای زدن و کوبیدن و از میدان به در کردن رقبای سیاسی می‌شود و تمام!

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/108060/یادداشت-طنز--مزایای-ویروس-کرونا
بستن   چاپ