ایران پرسمان
واکسن کرونا در یک قدمی تولید
يکشنبه 4 اسفند 1398 - 15:47:45
ایران پرسمان - وارونه / یک شرکت مهندسی ژنتیک مستقر در تگزاس به نام Greffex، تولید واکسن ویروس کرونا را به پایان رسانده است. براساس این گزارش، این واکسن توسط سازمان های دولتی لازم – FDA در ایالات متحده و نهادهای نظارتی مشابه در چین و سایر کشورها که به شدت آسیب دیده اند، برای آزمایش روی حیوانات فرستاده می شود.
به دلایل ایمنی، شرکت Greffex از ویروس زنده یا کشته شده برای ایجاد واکسن استفاده نکرد. در عوض، از واکسن های بردار مبتنی بر آدنوویروس (عامل برخی از عفونتهای تنفسی)، که به طور گسترده برای انواع بیماری های عفونی یا سرطان بع کار گرفته می شود، استفاده شد.
این واکسن محصول قرارداد 18.9 میلیون دلاری شرکت Greffex است که در سپتامبر 2019 از انستیتوی ملی بهداشت آلرژی و بیماریهای عفونی موسسه ملی بهداشت آمریکا با هدف مبارزه با تهدیدات عفونی تولید شده است.
اگر این واکسن به تصویب دولت آمریکا برسد، شرکت Greffex آن را به صورت رایگان به کشورهایی که درگیر این ویروس شده اند، خواهد فرستاد.
حال سوال اساسی و نگران کننده اینجاست که آیا در صورت تصویت این واکسن و اثبات موثر بودن آن، با توجه به تحریم های شدید آمریکا، این واکسن به ایران فرستاده خواهد شد یا نه!

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/108238/واکسن-کرونا-در-یک-قدمی-تولید
بستن   چاپ