ایران پرسمان
انفجار در راهپیمایی دهها زخمی برجای گذاشت
دوشنبه 5 اسفند 1398 - 11:27:11
ایران پرسمان - ایرنا / خبرگزاری فرانسه از آدیس آبابا گزارش داد که انفجار بمب در راهپیمایی حمایت از "اَبی محمد" نخست وزیر اتیوپی در این شهر 31 زخمی بر جای گذاشت.
این گزارش به نقل از "آراسا مِرداسا" رئیس پلیس منطقه "ارومیا" اتیوپی اعلام کرد که بمب گذاری در مسیر راهپیمایی حمایتی از نخست وزیر در شهر "اَمبو" در 100 کیلومتری پایتخت موجب شد 31 نفر روانه بیمارستان شوند و هنوز تعدادی از آنها تحت درمان هستند.
وی از دستگیری 6 نفر مشکوک به دست داشتن در این بمبگذاری خبر داد و گفت: گمانه زنی ها حاکی است که احتمال می رود "ارتش آزادیبخس ارومو (او ال ای) که یک گروه نظامی مخالف انشعابی از جبهه آزادیبخش ارومو به حساب می آید در این بمب گذاری نقش داشته باشد.
این فرمانده پلیس با سرزنش او ای ای برای ترور روز جمعه یک مقام ارشد امنیتی و سه تن دیگر در "بورایو" در شهر دیگر ارومیا در حومه آدیس آبابا گفت: خوشبختانه خود دکتر ابی، نخست وزیر در این راهپیمایی حضور نداشت .
کشور اتیوپی که در آستانه برگزاری انتخابات سراسری پارلمانی قرار دارد بر اساس گزارشات به تدریج می رود تا با برخی خشونت های سیاسی و اجتماعی رو به رو شود.
اگرچه طبق برنامه، این انتخابات در ماه اوت (مرداد) ماه برگزار می شود اما مبارزات انتخاباتی از یک ماه آینده در ابتدای ماه مه آغاز خواهد شد.
ناآرامی در اتیوپی در منطقه مرکزی "ارومو" از سال 2016 (1395) آغاز شد و سپس به "امهاره" در شمال این کشور گسترش یافت.
بر اساس اعلام سازمان های حقوق بشری، صدها نفر در نتیجه این ناآرامی ها کشته شده اند.
البته بیشتر بازداشت ها در این مناطق که 60 درصد کل جمعیت اتیوپی را تشکیل می دهند، صورت گرفته است.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/108466/انفجار-در-راهپیمایی-دهها-زخمی-برجای-گذاشت
بستن   چاپ