ایران پرسمان
واکنش سخنگوی «قرارگاه مقابله با کرونا» به ادعای جنجالی نماینده قم
دوشنبه 5 اسفند 1398 - 22:48:10
ایران پرسمان - تابناک / سخنگوی «قرارگاه مقابله با کرونا» در واکنش به ادعای نماینده قم گفت: هیچ لیستی از طرف ایشان به دست ما نرسیده و مرور زمان ثابت خواهد کرد که این ادعا‌ها صحت ندارد، همان گونه که طی روز‌های گذشته ادعا‌های فراوانی مطرح شد و مرور زمان مشخص کرد که واقعیت نداشته‌اند. ادعای ایشان هم به زودی در سخنان فرد دیگری بزرگتر می‌شود تا توجه‌ها را به خود جلب کند!
پیش از ظهر امروز نشستی در مجلس شورای اسلامی با حضور وزیر بهداشت و همراهانش برگزار شد که به جای رفع التهابات فراوان به وجود آمده در خصوص ویروس کرونا در کشور، بر التهابات و نگرانی‌ها افزود و حتی زمینه ساز شکل گیری موج جدیدی از اخبار ضد و نقیض و شایعات گردید.
هنوز نشست غیرعلنی –که نامش حکایت از طرح مواردی دارد که قرار نیست علنی شوند، یکی از نمایندگان مجلس خودش را به جایگاه خبرنگاران رساند تا از مرگ 50 شهروند قم بر اثر ابتلا به کووید 19، آن هم تا شب گذشته خبر بدهد، وزیر بهداشت را مقصر بخواند و تاکید کند که «متاسفانه سه هفته است کرونا به قم آمده و این موضوع دیر اعلام شده است؛ زمان فوت برخی افراد مشکوک به کرونا 24 بهمن بود.»
احمد امیرآبادی فراهانی در ادامه با تاکید بر این نکته که «هیچ یک از پرستاران لباس مناسب که لباس فضایی معروف است را در اختیار ندارند و با ترس و دلهره به بیماران رسیدگی می‌کنند»، گفت: «در جلسه غیرعلنی از وزیر بهداشت درخواست کردم که قم را قرنطینه کند و حتی با وی دعوا کردم که چرا با مردم صادقانه سخن نمی‌گویید، زیرا وضعیت قم بحرانی‌تر از این صحبت‌ها است.»
تاکید بر قرنطینه بیش از 250 نفر در قم، جان باختن 32 تن از افراد بستری در قرنطینه و از دست رفتن روزانه 10 نفر از مبتلایان در قم، از دیگر سخنانی بود که این نماینده مطرح کرد و سپس به صحن بازگشت تا خبر برسد که از حال رفته و به بیرون منتقل شده و برای اطمینان، صندلی و جایگاه وی در صحن مجلس ضدعفونی شده است.
از واکنش این نماینده به ضدعفونی صندلی اش که بگذریم، ایرج حریرچی، معاون وزیر بهداشت و علی ربیعی، سخنگوی دولت که صبح امروز به عنوان سخنگوی ستاد مقابله با کرونا تعیین شده بود، در واکنش به سخنان فراهانی، ادعاهایش را کذب خواندن و حریرچی تاکید کرد که اگر نیمی از این میزان کشته شده هم واقعیت داشته باشد، از سمتش استعفا خواهد داد.
پیرو این ادعا، فراهانی از ارسال لیست کشته شدگان به معاون وزیر خبر داد، با این ملاحظه که تاکید کرد لیستش حاوی 40 اسم است، اما برای آنکه معاون وزیر به وعده استعفایش عمل کند، کافی‌ست! ادعایی بسیار متفاوت با آمار رسمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان که حکایت از ابتلای قطعی 64 نفر به این ویروس در کشورمان دارد که 12 جان باخته به دنبال داشته و 3 بهبود یافته.
اما واقعیت از چه قرار است؟ دکتر کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در این باره به «تابناک» می‌گوید: تردیدی نداریم که آمار مبتلایان در قم بالاتر از دیگر نقاط کشور است و کانون شیوع ویروس جدید کرونا در کشورمان این استان است، اما اینکه نماینده‌ای تا آخرین روز انتخابات به فعالیت‌های انتخاباتی در حوزه اش مشغول باشد و با پایان یافتن انتخابات و بعد از اعلام آرای قطعی به یادآورد که ویروس کرونا در حوزه اش کشتار به راه انداخته، عجیب است.
وی با تاکید بر این نکته که از انگیزه این نماینده مجلس خبر ندارد، آمار ارائه شده توسط وی را کذب می‌خواند و می‌گوید: در شرایطی که می‌دانیم موارد ابتلا به ویروس جدید کرونا در کشور هم از قم نشات گفته و آمار‌ها هم حکایت از بالاترین میزان ابتلای قطعی و جان باخته در این استان کشورمان دارد، مردم این استان بیش از همه نیازمند همدلی و اقدامات دلسوزانه مسئولان و نمایندگانشان هستند در حالی که ارائه آمار‌های کذب با این رویکرد در تعارض است و حکم شلیک به اعتماد مردم را دارد.
سخنگوی «قرارگاه مقابله با کرونا» در ادامه می‌گوید: هیچ لیستی از طرف ایشان به دست ما نرسیده و مرور زمان ثابت خواهد کرد که این ادعا‌ها صحت ندارد، همان گونه که طی روز‌های گذشته ادعا‌های فراوانی مطرح شد و مرور زمان مشخص کرد که واقعیت نداشته اند. شیوه کار هم به این صورت است که برای جلب نظر مجبورند ادعا‌های بزرگتری مطرح کنند و اگر یک نفر از 50 فوتی گفت، بعدی مجبور است ادعای 60 یا 70 جان باخته را مطرح کند!
جهانپور در پایان می‌افزاید: همان گونه که از ابتدا نتیجه مثبت آزمایش ابتلای دو تن از هموطنانمان به کووید 19 را صادقانه با مردم مطرح کردیم و در اختیار سازمان بهداشت جهانی هم قرار دادیم، آمار مبتلایان قطعی و فوتی‌ها را هم بدون دخل و تصرف و صادقانه منتشر می‌کنیم و بر این باوریم که طرح ادعا‌هایی مانند آنچه نماینده قم بیان کرده، از سر دلسوزی نیست و به عنوان یک ایرانی، نمی‌توانم بپذیرم که نماینده مردمی این چنین بر نگرانی‌های ایشان بیافزاید.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/108716/واکنش-سخنگوی-«قرارگاه-مقابله-با-کرونا»-به-ادعای-جنجالی-نماینده-قم
بستن   چاپ