ایران پرسمان
اعتراضات در دهلی نو 7 کشته بر جا گذاشت
سه شنبه 6 اسفند 1398 - 11:31:21
ایران پرسمان - فارس / درگیری‌ها در دهلی نو بین مخالفان و موافقان قانون جنجالی اعطای تابعیت هندی به افراد غیر مسلمان که با دخالت نیروهای پلیس مواجه شد، 7 کشته و نزدیک به صد مجروح بر جا گذاشت.
همزمان با استقبال مقام‌های هند از دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در حیدرآباد این کشور، روز دوشنبه دهلی نو شاهد درگیری‌های خشن حامیان و مخالفان قانون جنجالی اعطای تابعیت هندی به افراد غیر مسلمان بود.
یک مقام ارشد هندی به «رویترز» خبر داد، در جریان درگیری‌ها در دهلی نو که به دنبال تظاهرات به قانون اعطای تابعیت هندی به افراد غیرمسلمان در مناطق جامو و کشمیر انجام شد، حداقل پنج نفر کشته و 90 تن زخمی شدند.
برخی دیگر از رسانه‌ها از قبیل شبکه جهانی «بی‌بی‌سی»، از کشته شدن هفت نفر در درگیری‌های دهلی نو پایتخت هند خبر دادند.
از زمان تصویب این قانون در تاریخ بیستم آذر، تظاهرات و اعتراضات علیه این قانون ادامه داشته و روز دوشنبه (دیروز) در ادامه این روند معترضان در دهلی نو پایتخت اعتراض کردند.
قانون مذکور به شش گروه مختلف که از نظر دولت هند در دوره‌های مختلف تاریخی توسط همسایگان مسلمان خود مورد آزاد و اذیت قرار گرفته‌اند، تابعیت هندی اعطا می‌شود. منتقدان در اعتراض به این طرح اعتقاد دارند قانون شهروندی تبعیض علیه مسلمانان است و قانون اساسی هند را تضعیف می‌کند.
در اعتراضات روز دوشنبه در دهلی نو، علاوه بر مخالفان این طرح جنجالی، موافقان آن هم حضور یافتند و این موضوع به درگیری‌های خشن بین دو طرف انجامیده است.
«راجش کالرا» یکی از مقام‌های ارشد بیمارستان «گورو تگ بهادر» به رویترز گفت: «برخی از افرادی که به بیمارستان ما آورده شدند، زخم‌های ناشی از شلیک گلوله بر تنشان بود».
درگیری‌ها بعد از آن صورت گرفت که بین هزاران نفر از تظاهرات‌کنندگان مخالف قانون اعطای تابعیت هندی و موافقان آن صورت گرفت و نیروهای پلیس هم به رغم استفاده از گاز اشک آور و نارنجک‌های دودزا نتوانست این درگیری‌ها را مدیریت کند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/108786/اعتراضات-در-دهلی-نو-7-کشته-بر-جا-گذاشت
بستن   چاپ