ایران پرسمان
یادداشت طنز/ توصیه‌های ایمنی دکتر دارکوب برای پیشگیری از کرونا!
چهارشنبه 7 اسفند 1398 - 09:41:57
ایران پرسمان - خراسان / از دارکوب خیلی سوال می‌کنند که چه کار کنیم کرونا نگیریم؟ این سوال رکورد پرسش‌ها را شکسته و بعد از گله از گرانی و سلام رساندن به مسئولان، پرتعدادترین پیام ماست. ما هم مثل هر دکتر مجازی دیگری که به پزشک‌های واقعی امان اظهار نظر نمی‌دهند، توصیه‌های ایمنی را برای پیشگیری از این بیماری منحوس ارائه می‌کنیم. امیدواریم دیگر دست از سر ما و کرونا بردارید!
1- دست و روی خود را مرتب با آب و صابون بشویید. شاید خیلی روی کرونا گرفتن یا نگرفتن تاثیر نداشته باشد، ولی حداقل آن حرف رئیس‌جمهور که در سال 96 گفته بودند «باید آب و صابون بیاریم دست و روتونو بشوییم» محقق می‌شود تا به یکی دیگر از وعده‌هایشان جامه عمل پوشانده باشند.
2- با دیگران دست ندهید. دست دادن (به خصوص با مسئولان کشورهای خارجی) نشانه از دست‌دادگی شماست! پس همان از دور دست تکان بدهید و با همین بای‌بای کردن کارتان را راه بیندازید، وگرنه عواقب سوء آن متوجه خودتان خواهد بود. درضمن به قول معروف: «نو ماچ، نو تاچ»!
3- از ماسک استفاده کنید. با این کار، در خیابان توسط بستگان و آشنایان شناسایی نمی‌شوید و از گزند ماچ‌های آبدار بزرگ‌های فامیل که هرچقدر هم بگویید خطرناک است، می‌گویند «سوسول نباش» در امان می‌مانید. مورد داشتیم توسط پدر پدربزرگ پسرخاله‌اش ماچ شده، درست است کرونا نگرفته ولی سه عمل جراحی لازم بوده تا دندان مصنوعی آن مرحوم را از صورتش جدا کنند.
4- کار نکنید. کارکردن به‌هرحال نیازمند دست‌زدن به یک سطح مثل کیبورد، زمین، در، دیوار یا دفتر است. به بهانه کرونا کار را بپیچانید و بدون دست‌زدن به سیاه و سفید، به محل کار بروید و با گفتن «خانم مگه نمی‌بینین کرونا اومده؟ من چطور دنبال پرونده شما بگردم؟» مراجعان را به وقت نامعلومی سنگ قلاب کنید. (البته اگر مثل ما هستید یعنی تا کار نکنید از پول خبری نیست، تا جایی که می‌توانید کار کنید، کرونا اصلا ترس ندارد!)
با انجام دادن موارد بالا، ویروس‌ها را تا سر حد مرگ می ترسانید و در حالی که فریاد می‌کشند «بابا اینا دیگه کی‌ان» فراری می‌دهید.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/109086/یادداشت-طنز--توصیه‌های-ایمنی-دکتر-دارکوب-برای-پیشگیری-از-کرونا!
بستن   چاپ