ایران پرسمان
دفاع نماینده اصلاح طلب از مجلس دهم
چهارشنبه 7 اسفند 1398 - 10:31:28
ایران پرسمان - روز نو / مهدی شیخ، چهره سیاسی اصلاح‌طلب و نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، گر چه من بسیاری از انتقادهای شکل گرفته نسبت به مجلس دهم را قبول ندارم، اما باید بگویم که این مجلس، آن مجلس مطلوب مورد انتظار ما هم نبود. اگر چه این مجلس خروجی‌های بسیار خوبی داشت.
مهدی شیخ عضو فراکسیون امید که دارای مدرک کارشناسی ارشد معارف اسلامی و دانشجوی دکترای این رشته‌ است، در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در لیست 30نفره موسوم به امید و با کسب رتبه پانزدهم تهران، وارد مجلس دهم شد. او نقطه ضعف و قوت مجلس دهم را نبود اکثریت هیچ جریانی در آن می‌داند و معتقد است که اگر چه اکثریت در این مجلس به ظاهر با ‌اصول‌گرایان بوده است اما به علت دو دستگی آنها، نهایتا جریان غالبی بر کلیات مجلس حاکم نبوده است.
وی در گفتگویی گفت: اگر چه من بسیاری از انتقادهای شکل گرفته نسبت به مجلس دهم را قبول ندارم، اما باید بگویم که این مجلس، آن مجلس مطلوب مورد انتظار ما هم نبود. اگر چه این مجلس خروجی‌های بسیار خوبی داشت. به هر حال اگر به گذشته بازمی‌گشتیم و همین تجربه کنونی را داشتم، کارها بسیار روان‌تر انجام می‌شد. اگر چه باید بگویم که با توجه به ترکیب مجلس و در اقلیت بودن اصلاح‌طلبان، غیر از این نمی‌توانستیم کار دیگری انجام دهیم. به عنوان مثال ما چندین بار خواستیم که شهردار تهران را مورد تحقیق و تفحص قرار دهیم و با وجود اینکه همواره مجلس با این امور موافق است اما در نهایت نتوانستیم این کار را انجام دهیم. بنابراین باید بگویم که ترکیب مجلس هم در فعالیت یک نماینده بسیار تاثیرگذار است و این طور نیست که نماینده بتواند در هر شرایطی آنچه را که در ذهن خود دارد، کاملا انجام دهد.
با توجه به عضویت در فراکسیون امید، عملکرد آن را در مجلس دهم چگونه ارزیابی می‌کنید؟
فراکسیون امید با اینکه اکثریت مجلس را در دست نداشت اما توانست کارهای بزرگی را در این مجلس انجام دهد. فعالیت‌هایی مانند حبس‌زدایی، اعدام‌زدایی، توجه به جرم سیاسی و مواردی مانند این از نمونه‌هایی بود که هر کدام از آنها می‌تواند برای یک مجلس کافی باشد.البته که در این میان برخی انتظار داشتند که فراکسیون امید باید تندتر عمل کند و با ایجاد دعوا، امور خود را پیش ببرد در صورتی که باید گفت نماینده مجلس یک فعال سیاسی نیست که بتواند هر موضعی را اتخاذ کند بلکه باید در چارچوب مسئولیت نمایندگی مجلس، نقش خود را ایفا کند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/109095/دفاع-نماینده-اصلاح-طلب-از-مجلس-دهم
بستن   چاپ