ایران پرسمان
ادعای سندرز: در صورت پیروزی، سفارت آمریکا را به تل‌آویو بازمی‌گردانم
چهارشنبه 7 اسفند 1398 - 17:14:04
ایران پرسمان - باشگاه خبرنگاران / نامزد دموکرات انتخابات 2020 آمریکا و رقیب دونالد ترامپ ادعا کرده در صورتی‌که رأی بیاورد سفارت آمریکا را به تل‌آویو بازمی‌گرداند.
به نقل از الجزیره، سناتور برنی سندرز، نامزد انتخابات سال 2020 آمریکا و رقیب دونالد ترامپ، ادعا کرده در صورتی‌ که رأی بیاورد سفارت آمریکا را به تل‌آویو باز خواهد گرداند.
این اظهارات را سندرز روز سه‌شنبه در نشست دموکرات‌ها و درباره تجدیدنظر در تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی آمریکا، برای جابه‌جایی سفارت آمریکا به قدس اشغالی بیان کرد و تصمیم دونالد ترامپ در سال 2018 را مورد انتقاد قرار داد.
ترامپ دسامبر 2017 (دی 96) و به درخواست مکرر رژیم صهیونیستی، قدس اشغالی را پایتخت اسرائیل خواند.
همچنین سندرز در اظهارات خود با بیان آنکه این‌ها مسائلی هستند که باید قبل از آنکه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و همدست ترامپ را نژادپرست خطاب کنیم، در نظر داشته باشیم، افزود: «به میراث یهودی خود افتخار می‌کنم و در مقابل سیاست‌های نتانیاهو خواهم ایستاد. من چند ماهی در اسرائیل زندگی کرده‌ام. اما اکنون این منطقه را نتانیاهو، فردی نژادپرست و مرتجع، اداره می‌کند.»
سندرز در ادامه با ادعای خیرخواهی برای فلسطینی‌ها و حقوق آنها، افزود: «نمی‌توانید رنجی که بر فلسطینی‌ها وارد شده را نادیده بگیرید. باید سیاستی در پیش گیریم که به آمریکایی‌ها و فلسطینی‌ها برسد.»
تغیر مکان سفارت آمریکا به قدس اشغالی یکی از اصلی‌ترین وعده‌های ترامپ در انتخابات 2016 بود. ترامپ در حالی این تغییر را بوجود آورد که روءسای جمهور پیشین آمریکا و دیگر کشورها از باز کردن سفارتخانه در قدس اشغالی سر باز زده و گفته بودند وضعیت نهایی منطقه باید از طریق مذاکرات بین فلسطین و اسرائیل نهایی شود.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/109244/ادعای-سندرز--در-صورت-پیروزی،-سفارت-آمریکا-را-به-تل‌آویو-بازمی‌گردانم
بستن   چاپ