ایران پرسمان
حمله به معترضان معامله قرن در کرانه باختری؛ ده‌ها نفر بازداشت یا زخمی شدند
چهارشنبه 7 اسفند 1398 - 17:14:05
ایران پرسمان - فارس / نظامیان رژیم اشغالگر در حمله به معترضان معامله قرن در کرانه باختری بیش از 20 نفر را اسیر و 20 نفر دیگر را زخمی کردند.
حدود 21 فلسطینی در ادامه موج بازداشت‌هایی که نظامیان رژیم اشغالگر علیه تظاهرات‌کنندگان به معامله قرن در مناطق مختلف کرانه باختری و قدس اشغالی به راه انداختند، بازداشت شدند و بیست نفر هم مجروح شدند.
باشگاه اسیر فلسطینی اعلام کرد که موج بازداشت‌ها توسط نظامیان رژیم اشغالگر طی ساعات شب گذشته تا بامداد امروز ادامه داشت و منجر به بازداشت 21 فلسطینی از کرانه باختری و قدس اشغالی از جمله یک دختر نوجوان و یک پدر شهید شده است.
در بیانیه این باشگاه آمده است: «ده شهروند فلسطینی از شهرک‌های حزما و الرام در قدس بازداشت شدند که بین 15 تا 50 سال دارند و دو نفر از آنها خواهر و برادر هستند. یک پدر و پسر هم از شهرک الرام بازداشت شدند».
از اردوگاه الجلزون و دو شهرک دیر ابومشعل و دیر نظام در رام الله هم چهار شهروند بازداشت شدند. و از شهرک زیتا جماعیت در جنوب نابلس هم دو شهروند دیگر بازداشت شدند.
نظامیان رژیم اشغالگر در شهرک جیوس در قلقیلیه هم یک کودک 13 ساله فلسطینی و از اردوگاه عسکر هم یک کودک دیگر و از بیت لحم هم یک شهروند 34 ساله بازداشت شد.
به گزارش خبرگزاری فلسطینی وفا، بیست شهروند فلسطینی هم در حمله نظامیان رژیم اشغالگر به فلسطینی‌ها در اطراف مقام یوسف در شرق نابلس زخمی شدند.
نظامیان رژیم اشغالگر با حمله به خیابان عمان و شرق مقام یوسف اقدام به شلیک گاز اشک آور و گلوله مشقی به سمت ده‌ها جوان فلسطینی کردند که با زخمی شدن 20 نفر آنها همراه شد.
حدود دو هزار شهرک نشین هم تحت حفاظت نظامیان رژیم صهیونیستی وارد مقام یوسف در شرق نابلس شدند و آداب تلمودی را به جای آوردند.
از سوی دیگر شهرک‌نشینان صهیونیست چرخ‌های هشت دستگاه خودرو متعلق به فلسطینی‌ها در روستای یاسوق در شرق سلفیت در شمال کرانه باختری را پنجر کردند.
نظامیان رژیم اشغالگر روز سه شنبه هم با حمله به تظاهرات فلسطینی‌ها در منطقه اغوار شمالی در شمال شرق کرانه باختری حدود 56 فلسطینی را با گلوله‌های واقعی، مشقی یا گاز اشک آور زخمی کردند.
اعلام معامله قرن توسط آمریکا موج تشدید تنش در سرزمین‌های فلسطینی علیه نظامیان رژیم اشغالگر را رقم زده است.
«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا هم روز هشتم بهمن ماه همراه با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کاخ سفید حاضر شد و طرح ادعایی صلح خود برای خاورمیانه موسوم به معامله قرن را اعلام کرد. وی اعلام کرد که شهر قدس پایتخت یکپارچه رژیم صهیونیستی باقی می‌ماند.
بر اساس طرح معامله قرن، 40 درصد زمین‌های کرانه باختری توسط رژیم صهیونیستی اشغال و مقاومت فلسطین خلع سلاح خواهد شد و بخش‌هایی از کرانه باختری که در آنها شهرک‌های صهیونیست نشین ساخته شده به این رژیم الحاق می‌شود. پناهندگان فلسطینی هم حق بازگشت به سرزمین خود را ندارند و باید در کشورهای میزبان مانند لبنان، اردن و سوریه، اسکان دائمی یابند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/109249/حمله-به-معترضان-معامله-قرن-در-کرانه-باختری؛-ده‌ها-نفر-بازداشت-یا-زخمی-شدند
بستن   چاپ