ایران پرسمان
واکنش عبدالله به اظهارات مقامات آمریکایی
چهارشنبه 7 اسفند 1398 - 18:13:36
ایران پرسمان - تسنیم / رهبر تیم «ثبات و همگرایی» در واکنش به اظهارات مقامات آمریکایی مبنی بر توقف تلاش‌ها برای ایجاد دولت موازی تصریح کرد که این تیم از آرای مردم دفاع خواهد کرد.
«عبدالله عبدالله» رهبر تیم انتخاباتی «ثبات و همگرایی» در بیانیه‌ای نوشت که از اقدامات شخصیت‌های ملی و همکاران بین‌المللی افغانستان برای زمینه‌سازی جهت تحقق صلح عادلانه و پایدار در این کشور قدردانی می‌کند.
در بیانیه منتشر شده در فیسبوک عبدالله با اشاره به عملی شدن تفاهم کاهش خشونت‌ها نیز آمده است که با ادامه این روند و موفقیت‌آمیز بودن توافق صلح به امضا خواهد رسید و این گام مهم در جهت زمینه‌سازی برای مذاکرات بین‌الافغانی و آتش‌بس سراسری است.
وی با اشاره به اظهارات مقامات آمریکایی و تاکید آن‌ها بر عدم انجام اقدامات بی‌ثبات کننده توسط رهبران سیاسی افغانستان از جمله ایجاد دولت موازی نیز گفت: «ثبات و همگرایی ضمن حمایت قاطع از روند صلح، از تطبیق قانون نیز حمایت کرده و از شفافیت در انتخابات، حفاظت از آرای پاک مردم و جلوگیری از نهادینه شدن تقلب اطمینان می‌دهد».
تیم ثبات و همگرایی با نپذیرفتن نتیجه انتخابات تصریح کرد که براساس آرای پاک مردم این تیم پیروز انتخابات است و براساس آن دولتی فراگیر تشکیل خواهد داد.
این تمی انتخاباتی پس از آن نیز با انتصاب چند والی در ولایت‌های شمالی افغانستان نیز ایجاد دولت موازی را کلید زد.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/109278/واکنش-عبدالله-به-اظهارات-مقامات-آمریکایی
بستن   چاپ