ایران پرسمان
طراحی مبدلی کاربردی با راندمان و کنترل‌پذیری بالا
چهارشنبه 7 اسفند 1398 - 20:31:40
ایران پرسمان - ایسنا / پژوهشگران دانشگاه اراک موفق به طراحی مبدلی کاربردی با راندمان و کنترل‌پذیری بالا شدند.
دکتر مهدی رضوانی و دکتر امین میرزایی از اعضای هیئت علمی مهندسی برق دانشگاه اراک و گروه تحقیقاتی وی اخیرا مقاله علمی در مجله(IEEE Journal of Emerging and Selected Topics in Power Electronics) که یکی از معتبرترین مجلات مهندسی برق دنیا با ضریب تاثیر 5.972 است به چاپ رسانده‌اند.
در این مقاله یک مبدل شبه منبع امپدانسی(Quasi Z-Source) جدید پیشنهاد شده است که از تکنیک سوئیچینگ نرم برای روشن و خاموش کردن همه المان‌های سوئیچ شونده بهره می‌برد. مبدل پیشنهادی با داشتن ساختاری مداری ساده‌تر در مقایسه با ساختارهای مشابه، دارای بهره ولتاژ بالاتر، راندمان بالاتر، حجم مداری کمتر، تلفات توان کمتر و کنترل پذیری ساده‌تر است.
به‌دلیل مزایا و مشخصات مبدل پیشنهادی، این مبدل در منابع انرژی تجدیدپذیر مانند سلول‌های خورشیدی و سیستم های فتوولتائیک(PV) به عنوان مدار واسط برای افزایش و نیز تنظیم ولتاژ خروجی دارای کاربرد زیادی است.
بنا بر اعلام روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، این مقاله با همکاری و پژوهش‌های سارا حیدری دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مهندسی برق دانشگاه اراک با عنوان Fully Soft Switching Non-Isolated Quasi Z-Source DC-DC Converter with High Voltage Gain به رشته تحریر درآمده است.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/109318/طراحی-مبدلی-کاربردی-با-راندمان-و-کنترل‌پذیری-بالا
بستن   چاپ