ایران پرسمان
پدر شهیدان والامقام «عروجی» به لقاءالله پیوست
دوشنبه 6 فروردين 1403 - 21:18:17
ایران پرسمان - مرحوم حاج یارعلی عروجی پدر شهیدان والامقام «علیرضا و عبدالرضا عروجی» پس از سال‌ها صبر و استقامت در راه دفاع از ارزش‌های انقلاب و اسلام دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

به گزارش «ایثار»، مرحوم حاج یارعلی عروجی پدرشهیدان والامقام «علیرضا و عبدالرضا عروجی» که در طول دوران هشت سال دفاع‌مقدس و در راه دفاع از ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی، دو فرزند خود را تقدیم اسلام کرده بود، پس از سال‌ها مجاهدت، در شهرستان فیروزکوه دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.
فخاری استاندار تهران و عباسعلی رضایی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران در پیام های جداگانه ضمن ابراز همدردی با خانواده شهیدان عروجی، درگذشت این پدر بزرگوار دو شهید را تسلیت گفتند.
براساس این گزارش پیکر این پدر بزرگوار دوشهید فردا یکشنبه در شهرستان فیروزکوه تشییع و به خاک سپرده می شود.
شهید عبدالرضا عروجی پنجم تیر 1345، در شهرستان فیروزکوه دیده به جهان گشود. پدرش یارعلی، کشاورز بود و مادرش خدیجه نام داشت. تا اول راهنمایی درس خواند. به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. بیست و هشتم آبان 1361، در اسلام‌آبادغرب بر اثر انفجار مین به شهادت رسید. مزار وی در بهشت سجاد زادگاهش قرار دارد. 
شهید علیرضا عروجی یکم اسفند 1341، در روستای مهن از توابع شهرستان فیروزکوه به دنیا آمد. پدرش یارعلی، کشاورزی می‌کرد و مادرش احترام نام داشت. تا پایان دوره متوسطه درس خواند و دیپلم گرفت. به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت. دوازدهم اسفند 1360، در کرخه‌نور بر اثر اصابت ترکش و مواد منفجره به شهادت رسید. مزار وی در بهشت سجاد شهرستان زادگاهش قرار دارد. 
انتهای پیام/

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/1106486/پدر-شهیدان-والامقام-«عروجی»-به-لقاءالله-پیوست
بستن   چاپ