ایران پرسمان
رییس مرکز ارتباطات در سومین نشست خبری آنلاین مدیران شهری خبر داد
افزایش 8 برابری توان فروش شهروند از فردا/ آغاز فروش اینترنتی شهروند با همکاری استارتاپها
شنبه 24 اسفند 1398 - 17:42:23
ایران پرسمان - اگر بخواهیم مساله فروش اینترنتی را در کوتاه مدت حل کنیم چاره‌ای جز همکاری با استارتاپ‌ها و مراکزی که فروش آنلاین انجام می‌دهند، نداریم. با تعدادی از استارتاپ‌ها برای ارسال کالاها به تفاهم رسیده‌ایم. فروش فروشگاه‌های شهروند از یکشنبه- 25 اسفند- هشت برابر وضعیت فعلی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار شهرنوشت، غلامحسین محمدی، رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران ظهر شنبه-24 اسفند-در سومین نشست خبری آنلاین مدیران ارشد شهرداری تهران با محوریت شیوع بیماری کرونا، بیان کرد: شهرداری در سازمان مدیریت بحران، مرکزی را برای مبارزه با کرونا تشکیل داده که دبیر آن رییس سازمان مدیریت و ‌پیشگیری از بحران و ریاست برعهده شهردار تهران است.
او در ادامه افزود: یکی از کمیته‌های این ستاد، تأمین اقلام، بهداشت محیط و‌ پشتیبانی را برعهده دارد. به صورت روزانه و متمرکز اقلام بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده تأمین می‌شود؛ اما در مورد ماسک، موضوع ملی است و فقط مربوط به شهرداری نیست. شهروند، میادین میوه و تره بار، مترو، تاکسیرانی و اتوبوسرانی روزانه بیش از 3 میلیون ماسک و دستکش نیاز دارند که باتوجه به وضعیت تأمین این اقلام در کشور، تحقق این موضوع غیرممکن است. شهرداری از لحاظ مالی مشکلی ندارد اما تأمین این ملزومات باید از طریق توزیع اقلام بهداشتی، وزارت بازرگانی و دولت پیگیری شود.
محمدی با بیان اینکه شهرداری یکی از هماهنگ‌ترین دستگاه‌های اجرایی است که خدمات خود را به صورت مستمر به شهروندان ارائه می‌دهد، یادآور شد: شهروندان با تماس از طریق سامانه 137 داخلی 7 می‌توانند به بیان پیشنهادات و انتقادات خود از عملکرد شهرداری تهران در مقابله با کرونا بپردازند. بزودی کد دستوری 7*137 نیز فعال می‌شود که بتوانیم ارتباط دو سویه‌ای با مردم داشته باشیم و نقطه نظرات مردم را در ابلاغیه‌ها و برنامه‌های آتی خود اعمال کنیم.
رئیس مرکز ارتباطات و اموربین‌الملل شهرداری تهران در مورد فروش اینترنتی کالاها، گفت: اگر بخواهیم مساله فروش اینترنتی را در کوتاه مدت حل کنیم چاره‌ای جز همکاری با استارتاپ‌ها و مراکزی که فروش آنلاین انجام می‌دهند، نداریم. با تعدادی از استارتاپ‌هابرای ارسال کالاها به تفاهم رسیده‌ایم. فروش فروشگاه‌های شهروند از فردا (یکشنبه) هشت برابر وضعیت فعلی خواهد شد.
او افزود: روزانه 100 هزار نفر از فروشگاه شهروند و 1.5 میلیون نفر از میادین میوه و تره بار شهرداری خرید می‌کنند و حالا باید چاره‌ای اندیشیده شود تا در مورد پوشش این حجم خرید چاره اندیشی کنیم.
محمدی درباره فعالیت زباله گردها در شهر گفت: متأسفانه با اینکه ابلاغ کرده بودیم که زباله گردی ممنوع شده اما همچنان شاهد این پدیده اجتماعی در سطح شهر هستیم. روز گذشته ار مردم درخواست کردم که مواردی که در سطح شهر مشاهده می‌کنند به سامانه 137 اعلام کنند و ما را در کنترل کرونا یاری دهند.
خبرنگار: ملیکا هاشمی

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/114586/افزایش-8-برابری-توان-فروش-شهروند-از-فردا--آغاز-فروش-اینترنتی-شهروند-با-همکاری-استارتاپها
بستن   چاپ