ایران پرسمان
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه: کرونا می‌تواند بر برنامه‌های اشتغال استان تأثیر بگذارد
يکشنبه 25 اسفند 1398 - 12:25:44
وزارت رفاه
ایران پرسمان - سی و هشتمین نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان کرمانشاه به ریاست هدایت حاتمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و با حضور حسن عزیزی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دبیر کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان و مدیران دستگاه های اجرایی با رویکرد بررسی تأثیر ویروس کرونا بر کسب و کارها، کارخانجات و واحدهای تولیدی و چگونگی ایجاد مشاغل جدید در حوزه it در سالن جلسات شهدای دولت استانداری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه حسن عزیزی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در ابتدای این نشست ضمن ارائه گزارش از پیامدها و راهکارها ی پیشنهادی در خصوص تأثیر شیوع ویروس کرونا بر کسب و کارهای استان با اشاره به هدفگذاری ایجاد بیش از 22 هزار فرصت شغلی در استان برای سال آینده بر اساس کتاب سند اجرایی اشتغال، گفت: شیوع ویروس کرونا می‌تواند این هدفگذاری را تحت تأثیر قرار دهد.
حسن عزیزی با ارائه پیشنهادهایی برای کمک به فعالان اقتصادی استان در این زمینه، عنوان کرد: باید حمایت‌هایی در زمینه پرداخت حق بیمه، مالیات، عوارض شهرداری و یا امهال تسهیلات بانکی در نظر گرفته شود.
وی با بیان اینکه خود این واحدها نیز باید به سمت خلاقیت بروند، افزود: می‌توان در این شرایط مشاغل جدیدی تعریف کرد که بخشی از مشکلات اقتصادی موجود را مرتفع کند.
حسن عزیزی در ادامه جلسه از پرداخت 1277 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در سرفصل‌های مختلف در استان کرمانشاه از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد و عنوان کرد: این در حالی است که برای اشتغال امسال حدود 1430 میلیارد تومان تسهیلات داشتیم و توانستیم نزدیک به 90 درصد آن را جذب کنیم.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه از کسب رتبه دوم کشور در طرح یارانه دستمزد هم خبر داد و تأکید کرد: اگرچه سهمیه استان کرمانشاه در این بخش 1052 نفر بود، اما به عملکرد 1150 نفری دست پیدا کردیم.
دبیر کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان کرمانشاه از هدفگذاری ایجاد 22 هزار و 464 شغل برای استان در سال آینده هم یاد کرد و گفت: البته مشکلات اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا ممکن است این هدفگذاری را تحت تاثیر قرار دهد.
در ادامه این نشست فرهاد مرزی نماینده خانه صنعت و معدن استان، صلاحی نماینده سازمان صنعت و معدن، سلیمی نماینده خانه اصناف، علیخانی رئیس سازمان نظام رایانه ای، بهنیا مدیرکل ارتباطات و فن آوری اطلاعات استان هرکدام به نوبه خود ضمن ارائه گزارشی از تأثیر ویروس کرونا بر کسب و کارها در واحدهای صنفی، واحدهای تولیدی و خدماتی در استان، راهکارهای چگونگی مقابله با ویروس در واحدهای اقتصادی و چگونگی ایجاد مشاغل جدید در حوزه it را بررسی و مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.
Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA

ایران پرسمان


ایران پرسمان



http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/114822/مدیرکل-تعاون،-کار-و-رفاه-اجتماعی-کرمانشاه--کرونا-می‌تواند-بر-برنامه‌های-اشتغال-استان-تأثیر-بگذارد
بستن   چاپ