ایران پرسمان
تشکیل بیش از یکصد تعاونی جدید در سیستان و بلوچستان
يکشنبه 25 اسفند 1398 - 12:25:47
وزارت رفاه
ایران پرسمان - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای سال تاکنون 108 شرکت تعاونی در سراسر استان تشکیل شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان؛ مهرداد جهاندیده با اعلام این خبر افزود: این شرکت های تعاونی در گرایش های خدمات، کشاورزی و صنعتی فعالیت می کنند.
وی تعداد اعضای این تعاونی ها را چهار هزار و 309 نفر بیان کرد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان از برگزاری 34 هزار و 713 نفر ساعت آموزش برای تعاونگران سراسر استان هم خبر داد و افزود: این آموزش ها به منظور توانمندسازی مدیران و اعضای تعاونی های استان در شاخه های مهارتی حقوقی، مهارتی مدیریتی، مهارتی تخصصی و مجازی برگزار شده است.
وی همچنین در خصوص اجرای طرح روستا تعاون در سیستان و بلوچستان گفت: پس از ابلاغ اعتبارات قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایر و برنامه های ابلاغی وزارت متبوع مبنی بر تشکیل شرکتهای تعاونی روستا تعاون در مناطق مختلف استان، بمنظور بهره مندی از تسهیلات مذکور با پیگیریهای مستمر تا کنون 105 شرکت تعاونی در گرایشهای مختلف در سطح استان تشکیل شده که از این تعداد 50 تعاونی در سامانه کارا ثبت نام و به بانکهای عامل معرفی شده اند .
جهاندیده خاطرنشان کرد: در حال حاضر دو هزار و 335 شرکت تعاونی در سیستان و بلوچستان با تعداد اعضای یک میلیون و 877 هزار و 545 نفر فعال هستند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در ادامه به دستیابی این اداره کل به رتبه سوم کشور در طرح انتخاب اتاق فکر و پژوهش های برتر حوزه تعاون در سال های 97 و 98 هم اشاره کرد و افزود: اتاق های فکر تعاون برای توسعه و افزایش فرآیند مشارکت تعاونی ها در اتحادیه و اتاق های تعاون، ایجاد شده و در آن افراد نخبه علمی، دانش‌آموخته، باتجربه و فعال به بررسی چالش های بخش تعاون می‌پردازند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/114826/تشکیل-بیش-از-یکصد-تعاونی-جدید-در-سیستان-و-بلوچستان
بستن   چاپ