ایران پرسمان
افزایش گشتهای ویژه نظارت بر پسماندهای تهران با تمرکز بر زباله گردها
دوشنبه 26 اسفند 1398 - 11:32:18
ایران پرسمان - 25 گشت ویژه نظارت بر رفت و روب مناطق و جمع آوری و انتقال پسماندهای خانگی، پزشکی و ساختمانی از اشمب فعالیت خود را آغاز می کنند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، صدرالدین علیپور با بیان این مطلب اظهار کرد: حضور شبانه گشت‌های سازمان پسماند در شهر امری معمول است که در سال‌های گذشته نیز انجام می‌شد. این بار، اما با فروش تعدادی از خودرو‌های اسقاطی سازمان، از محل اعتبار حاصله 25 خودروی وانت مزدای دو کابین خریداری شد تا اقدامات مربوط به نظارت واحد‌ها در مناطقی همچون آبعلی و آرادکوه و نقاط مختلف تهران با سهولت بیشتری صورت بگیرد.
وی ادامه داد: 25 خودرویی که از امشب در قالب تیم‌های گشت در معابر پایتخت مستقر می‌شوند، موظف اند تا نظارت دقیقی بر رفت و روب مناطق و جمع آوری و انتقال پسماند‌های خانگی، پزشکی و ساختمانی داشته باشند.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با بیان اینکه حضور ویژه این گشت‌ها در شرایطی که کشور و به طور خاص تهران، با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کند ضروری است، گفت: یکی از ماموریت‌های تیم گشت جلوگیری از هر نوع زباله گردی در پایتخت است؛ از آن جا که همزمان با شیوع ویروس کرونا با حکم دادستانی پدیده زباله گردی کاملا ممنوع اعلام شد، نیرو‌های ما با حضور شبانه در خیابان‌ها و محلات در صورت مشاهده زباله گردها، این موضوع را به نیروی انتظامی گزارش داده و اخطار‌های لازم را به منطقه می‌دهند.
علیپور این را هم گفت که نیرو‌های سازمان پسماند هیچ گونه حق قانونی برای برخورد قهری با این گروه را ندارند و این امر به طور تام و تمام بر عهده نیروی انتظامی است.
وی در پایان عنوان کرد: در این ایام که توصیه می‌شود شهروندان در خانه بمانند تا از شیوع ویروس کرونا جلوگیری شود، برخی افراد از جمله پاکبانان نه تنها موظف به خدمات رسانی هستند، بلکه انتظار عموم این است تا سطح خدمات از لحاظ کیفی ارتقا پیدا کند. همین امر هم موجب شد تا از امشب تیم‌های گشت که مسئولیت نظارت را برعهده دارند با جدیت بیشتری وظیفه خود را انجام دهند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/115161/افزایش-گشتهای-ویژه-نظارت-بر-پسماندهای-تهران-با-تمرکز-بر-زباله-گردها
بستن   چاپ