ایران پرسمان
افراد بالای ٨٠‌ سال رها می‌شوند تا بمیرند
جمعه 1 فروردين 1399 - 11:01:47
ایران پرسمان - روزنامه شهروند / متن پیش رو در شهروند منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست.
با توجه به رشد این اپیدمی، باید تعادلی میان نیاز بیماران کرونایی و دسترسی به منابع موثر برقرار شود. از آنجا که نمی‌توان برای همه بیماران خدمات مراقبت‌های ویژه را فراهم کرد، ضروری است که معیارهایی برای دسترسی به مراقبت‌های ویژه درنظر گرفته شود. اگر شرایط به این وضع در آمد، معیارها باید تعیین‌کننده گزینه‌های درمانی باشند و این امر باعث می‌شود که انتخاب درمان وابسته به میزان دسترسی به منابع باشد و بیمارستان‌ها نیز مجبور هستند بر مواردی متمرکز شوند که در آن نسبت سود / هزینه نسبت مطلوب‌تری باشد
آمار روز گذشته ایتالیا تکان‌دهنده بود؛ ٣‌هزار و ٥٩٠ مبتلا و ٣٦٨ مرگ، فقط در یک روز. حالا از جمعیت ٦٠‌میلیون نفری این کشور، تاکنون ٢٥‌هزار نفر مبتلا شده و بیش از ١٨٠٠ نفر، جان‌شان را بر اثر ویروس کووید ١٩ از دست داده‌اند. بالاترین تعداد مرگ در چین، در روزهای اوج بیماری، به ١٥٠ نفر رسیده بود. کمتر از نصف مرگ‌و میر روزانه فعلی ایتالیا. در ٥ روز گذشته، آمار مرگ‌های روزانه در چین از ١٤ نفر بالاتر نرفته است. این در حالی است که ایتالیا هنوز هم به روزهای اوج بیماری نرسیده است.
روز گذشته، تلگراف در گزارشی نوشت که براساس سندی که به وسیله یک واحد مدیریت بحران در شهر تورین ایتالیا به دست آمده، هیچ درمان جدی‌ای بر روی بیماران ایتالیایی که سن آنها بالای ٨٠‌ سال است، صورت نمی‌گیرد؛ اتفاقی که به سادگی می‌تواند باعث مرگ این افراد شود.
در پروتکلی که برای این واحد مدیریت بحران ارسال شده و خبرنگاران تلگراف آن را دیده‌اند، تعیین شده که در صورت کمبود جا، کدام‌ یک از بیماران باید مراقبت‌های ویژه دریافت کنند و کدام‌یک، نه. این کار به خاطر آن است که با افزایش سرعت شیوع ویروس کرونا در ایتالیا ظرفیت مراقبت‌های ویژه در این کشور به‌سرعت در حال اتمام است.
در بخشی از این سند که به وسیله دپارتمان حفاظت مدنی منطقه پیدمونت تهیه شده، آمده است: «معیار دسترسی به مراقبت‌های ویژه در شرایط اضطراری باید شامل سن کمتر از ٨٠‌سال و شاخص چارلسون (شاخصی که نشان می‌دهد چه تعداد بیمار دیگر با این شرایط داریم) کمتر از ٥ باشد.»
در این پروتکل همچنین معیار قدرت بیمار برای بهبود در نظر گرفته شده است. یکی از پزشکان می‌گوید: «کسی که زنده می‌ماند و کسی که می‌میرد، براساس سن و شرایط سلامتی تعیین می‌شود. این معیارها، معیارهای شرایط جنگی است.»
در این سند آمده است: «با توجه به رشد این اپیدمی، باید تعادلی میان نیاز بیماران کرونایی و دسترسی به منابع موثر برقرار شود. از آنجا که نمی‌توان برای همه بیماران خدمات مراقبت‌های ویژه را فراهم کرد، ضروری است که معیارهایی برای دسترسی به مراقبت‌های ویژه درنظر گرفته شود. اگر شرایط به این وضع در آمد، معیارها باید تعیین‌کننده گزینه‌های درمانی باشند و این امر باعث می‌شود که انتخاب درمان وابسته به میزان دسترسی به منابع باشد و بیمارستان‌ها نیز مجبور هستند بر مواردی متمرکز شوند که در آن نسبت سود / هزینه نسبت مطلوب‌تری باشد.»
ایتالیا تنها کشور اروپایی نیست که کرونا در آن اپیدمی شده است. کرونا در سایر کشورهای اروپایی نیز منتشر شده، اما در اسپانیا (با حدود ٨‌هزار و ٨٠٠ مبتلا و ٢٩٧ مرگ)، آلمان (با بیش از ٦‌هزار و ٢٠٠ مبتلا و ١٣ مرگ) و فرانسه (با بیش از ٥‌هزار و ٤٠٠ مبتلا و ١٢٧ مرگ) شرایط وخیم‌تر است.
آلمان روز گذشته مرزهای خود را با فرانسه، اتریش، دانمارک، سوییس و لوکزامبورگ بست تا مانع گسترش بیشتر این ویروس شود. تنها کسانی می‌توانند از مرزها عبور کنند که کار آنها خارج از مرزها و در کشورهای همسایه است. حالا در تمام ایالت‌های این کشور، مواردی از کرونا گزارش شده است. دولت آلمان همه رستوران‌ها، باشگاه‌های شبانه، کافه‌ها و کنسرت‌ها را در پایتخت این کشور تعطیل اعلام کرده است. فرانسه نیز اماکن عمومی ازقبیل رستوران‌ها و سینماها را بسته است. گر چه فرانسه یکی از بهترین مقاصد گردشگری برای توریست‌های خارجی است، اما فعلا اجازه بازدید از اماکن توریستی وجود ندارد؛ ازجمله برج ایفل، نماد شهر پاریس تا اطلاع ثانوی بر روی گردشگران بسته شد. در اسپانیا نیز «پدرو ساچز» نخست‌وزیر این کشور، برای دو هفته اعلام وضع اضطراری کرده است. به این ترتیب تردد عمومی در سراسر اسپانیا محدود شده و این محدودیت‌ها می‌تواند تشدید و حتی پس از گذشت مدت زمان تعیین‌شده تمدید شود و ادامه یابد.
شرایط در اروپا به صورتی است که حتی فرماندهان داعش به نیروها و اعضای خود توصیه کرده‌اند از اروپا دوری کنند. داعش در جدیدترین توصیه‌های خود که از طریق روزنامه الکترونیکی خود «النبأ» منتشر کرده به اعضای خود توصیه‌های بهداشتی هم کرده ازجمله اینکه دست‌های خود را بشویند و هنگام سرفه و عطسه، جلوی دهان خود را بگیرند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/116463/افراد-بالای-٨٠‌-سال-رها-می‌شوند-تا-بمیرند
بستن   چاپ