ایران پرسمان
اولین اقدام مجلس یازدهم چیست؟
يکشنبه 3 فروردين 1399 - 13:42:48
ایران پرسمان - تابناک / متن پیش رو در تابناک منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست
منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه جهش تولید نیازمند مجلسی پویا، دردمند و انقلابی است، یادآور شد: شکل گیری چنین مجلسی به تنهایی کافی نیست، بلکه مجلس باید با درکی صحیح از مشکلات موجود برای رفع آنان گام های مؤثر بردارد. این راه عملی و عقلانی برای از میان برداشتن مشکلات و ایجاد جهش در اقتصاد و تولید است...
رهبر انقلاب در آغاز سال 99 همچون سنوات گذشته بار دیگر با مردم به گفت و گو نشستند و ضمن قدردانی از مردم به خاطر ایستادگی ملت به ویژه در ماجرای ویروس «کرونا» نسبت به انتخاب یک نام اقتصادی دیگر به عنوان شعار سال اقدام کرده و سال جاری را تحت عنوان «جهش تولید» نامگذاری کردند. موضوعی که نشان می دهد رهبری نیز نیاز جدی کشور را تحول در حوزه اقتصادی می دانند.
به گزارش «تابناک»، حضرت آیت الله خامنه ای در خصوص نیاز قطعی کشور به تولید، سال 99 را سال «جهش تولید» نامگذاری کردند و خطاب به دست‌اندرکاران تأکید کردند: جوری عمل کنید که با جهش تولید، تغییری محسوس در زندگی مردم به‌وجود آید. ایشان در عین حال افزودند: البته لازمه تحقق این هدف برنامه‌ریزی است و بخشهای مختلف مانند سازمان برنامه، مجلس و مرکز تحقیقات آن، قوه‌قضائیه، مجموعه‌های دانش‌بنیان و گروههای پر شمار جوان، مبتکر و فعال باید در این برنامه‌ریزی‌ها شرکت کنند.
رهبری، مجلس و مرکز تحقیقات آن که منظور مرکز پزوهش های قوه مقننه است را یکی از مراکز تاثیرگذار و بازوهای تحقق شعار سال یعنی «جهش تولید» عنوان کردند. مجلس یازدهم که ترکیب آن نسبت به مجلس قبل از خود به طور کلی دگرگون شده و بیش از 75 درصد نمایندگان آن نسبت به مجلس دهم تغییر کرده اند نیز با شعار اقتصادی و تاکید بر تحول در این حوزه پای به میدان گذاشته است و باید دید چه تدبیری برای تحقق منویات رهبری خواهد کرد؟
مجلس آغازگر «جهش تولید»
سید «مصطفی میرسلیم» که در انتخابات اسفند ماه سال 98 به عنوان منتخب دوم مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی برگزیده شد، در گفت و گو با خبرنگار «تابناک» درباره رسیدگی به دلنگرانی مقام معظم رهبری در پیام نوروزی ایشان، اولین اقدام مجلس یازدهم را برنامه ریزی و قانونگذاری برای «جهش تولید» عنوان کرد و این موضوع را رمز برون رفت از وضع موجود دانست.
این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در این خصوص گفت: کارخانه ها و کارگاه‌های تولیدی کشور در حال حاضر با ظرفیتی بسیار کمتر از حد معمول خود فعالیت می کنند که باید با برنامه ریزی دقیق ، ارتقا بهره وری و استفاده از فناوری های نوین به افزایش تولید برسند .
تولید و اشتغال‌ مهمترین مصائب کشور است
وی افزایش تولید و اشتغال‌زایی را از بزرگ‌ترین و اساسی‌ترین مسائل و مصائب کشور دانست و افزود: کارخانجات متعددی در کشور داریم بعضا با پراکندگی نامتوازن و یکی از مهترین عوامل مؤثر بر فعال سازی ظرفیت خالی واحدهای تولیدی حذف دیوانسالاری زائد و تسهیل استفاده از ظرفیت های موجود است که حتما مجلس یازدهم بجدّ آن را پیگیری خواهد کرد.
میرسلیم با تاکید بر اینکه جهش تولید نیازمند مجلسی پویا، دردمند و انقلابی است، یادآور شد: شکل گیری چنین مجلسی به تنهایی کافی نیست، بلکه مجلس باید با درکی صحیح از مشکلات موجود برای رفع آنان گام های مؤثر بردارد. این راه عملی و عقلانی برای از میان برداشتن مشکلات و ایجاد جهش در اقتصاد و تولید است.
چه عواملی نفس تولیدکنندگان داخلی را گرفته است؟
وی تصریح کرد: مثلا ادامۀ یافتن اخذ سود بانکی بدین سبک و سیاق و عدم استفاده از سپرده ها برای فعالیت های تولیدی نفس‌ تولیدکنندگان را گرفته که در کنار کاهش تقاضای داخلی که نتیجه قاچاق کالا و واردات بی‌رویه است تولیدکنندگان داخلی را با مشکلات اساسی مواجه کرده است.
منتخب مردم تهران در مجلس در پاسخ به این سئوال که آیا مجلس نباید با بررسی کارشناسانه و تشویق دولت به اقدامی جهادی به این اوضاع سر و سامان دهد؟ ، خاطر نشان کرد: یکی از اولین دستور کارهای مجلس یازدهم استفاده از ابزار تقنینی و نظارتی برای انداختن کشور در مسیر حمایت جدی از تولید ملی و ان شاء الله رسیدن به جهش تولید مورد نظر مقام معظم رهبری خواهد بود.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/116922/اولین-اقدام-مجلس-یازدهم-چیست؟
بستن   چاپ