ایران پرسمان
تهیه نقشه گسترش کروناویروس با آزمایش فاضلاب شهری
يکشنبه 3 فروردين 1399 - 13:43:14
ایران پرسمان - ایسنا / یک استارتاپ ایرانی با همکاری "نیوشا قائلی" پژوهشگر ایرانی دانشگاه "ام.آی.تی" سعی دارد نقشه گسترش کروناویروس را با بررسی فاضلاب شهری تهیه کند.
این استارتاپ موسوم به "بیوبوت" (Biobot) که توسط پژوهشگران دانشگاه "ام.آی.تی" (MIT) و با همکاری "نیوشا قائلی" (Newsha Ghaeli)، پژوهشگر ایرانی این دانشگاه تاسیس شده، قصد دارد به جمع‌آوری نمونه‌هایی از سیستم فاضلاب شهری سراسر آمریکا بپردازد تا با کمک آنها، نقشه‌ای از گسترش کروناویروس تهیه کند.
این روش علاوه بر کمک به تهیه نقشه‌ای در مورد نحوه گسترش کروناویروس، می‌تواند نیاز به کیت‌های تشخیصی را نیز کاهش دهد.
"مراکز کنترل و پیشگیری بیماری" (CDC) در حال حاضر، نیاز به کیت‌های تشخیصی بیشتر را برای بررسی کروناویروس اعلام کرده است.
"نیوشا قائلی" و "ماریانا ماتوس" (Mariana Matus)، بنیان‌گذاران بیوبوت در پست وبلاگ خود نوشتند: در برخی بیماری‌ها، ویروس پیش از ظهور نشانه‌ها دفع می‌شود؛ به همین دلیل فاضلاب شهری می‌تواند یک شاخص خوب برای بررسی گسترش بیماری باشد.
شاید روش بیوبوت بتواند به گردآوری داده در مورد افرادی کمک کند که حتی نشانه‌های بیماری را بروز نداده‌اند زیرا این آزمایش‌، نیاز به شناسایی افراد بیمار ندارد.
این روش علاوه بر کمک به بررسی گسترش کروناویروس، می‌تواند متخصصان حوزه سلامت را برای پیش‌بینی تاثیر ویروس و کارآیی روش‌های درمانی یاری کند.
گروه پژوهشی این استارتاپ، از زیست‌شناسان، همه‌گیرشناسان، متخصصان برنامه‌ریزی شهری و مهندسان تشکیل شده که به بررسی نمونه‌ها و ارسال داده‌ها به مقامات دولتی و مقامات مسئول می‌پردازند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/116941/تهیه-نقشه-گسترش-کروناویروس-با-آزمایش-فاضلاب-شهری
بستن   چاپ