ایران پرسمان
"ماسک قاپی" متحدان اروپایی از ایتالیا
دوشنبه 4 فروردين 1399 - 22:15:19
ایران پرسمان - عصر ایران / متن پیش رو در عصر ایران منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست.
اروپایی‌ها نه تنها به ایتالیا کمک نکرده‌اند بلکه حالا معلوم شده خواسته یا ناخواسته در مسیر ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به این کشور هم مانع ایجاد می‌کنند.
کشورهای اروپایی طی روزها و هفته‌های گذشته نه تنها کمکی به ایتالیای درگیر بحران ویروس کرونا نکرده اند، بلکه جمهوری چک محموله ماسک اهدایی چین به ایتالیا را نیز توقیف کرده است.
به گزارش عصرایران به نقل از وب سایت روزنامه "ایندپندنت" بریتانیا، جمهوری چک دیروز (یکشنبه) محموله بیش از 110 هزار ماسک را که از طرف چین برای کمک به مقابله با شیوع ویروس کرونا در ایتالیا به آن کشور فرستاده شده بود، ضبط کرده است.
وزیر خارجه ایتالیا امروز با اعلام این خبر گفته با رایزنی با مقامات چک قرار شده آنها ظرف 48 ساعت محموله 110 هزار ماسک را آزاد کرده و به ایتالیا بفرستند.
ایتالیا بیشترین میزان تلفات ناشی از بیماری کرونا ویروس جدید (کوید 19) را در اروپا و جهان داراست.
در حالی که طی روزهای گذشته کشورهای چین، روسیه و کوبا (بلوک شرق سابق) به ایتالیا کمک رسانده‌اند اما کشورهای اروپایی و غربی هیچ کمکی به ایتالیا در راه مبارزه با کرونا نکرده‌اند و این مساله حتی گلایه‌مندی دولت ایتالیا را هم برانگیخته است.
وزیر کشور جمهوری چک در تیویتر خود نوشته ماجرا مربوط به توقیف و ضبط حدود 680 هزار ماسک به همراه هزاران دستگاه تنفسی بوده که از دلالان در گمرکی در جمهوری چک ضبط شده و مقامات جمهوری چک پس از تماس مقامات ایتالیایی متوجه شدند 110 هزار ماسک از این محموله ماسک‌های اهدایی دولت چین به ایتالیا بوده است.
"جان هاماچک" وزیر کشور جمهوری چک در توییتی نوشت:" مقامات گمرکی در شهر لواسیس صدها هزار ماسک صورت را توقیف کردند. متاسفانه در تحقیقات بعدی روشن شد که بخش کوچکی از مواد ضبط شده، هدیه‌ای از طرف چین به ایتالیا بوده است.. ما در حال همکاری با هر دو کشور هستیم که مطمئن شویم ایتالیا چیزی از دست ندهد."
جمهوری چک نیز درگیر ویروس کروناست و تاکنون و بر اساس آمار رسمی دستکم 1000 شهروند این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند اما تاکنون گزارشی از مرگ و میر ناشی از این ویروس در جمهوری چک، مخابره نشده است.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/117328/"ماسک-قاپی"-متحدان-اروپایی-از-ایتالیا
بستن   چاپ