ایران پرسمان
آیا پیش بینی سلمان تحقق خواهد یافت؟
دوشنبه 4 فروردين 1399 - 22:15:20
ایران پرسمان - نامه نیوز / متن پیش رو در نامه نیوز منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست.
دو روز قبل سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی سخنرانی داشت که بیشتر از 5 دقیقه طول نکشید اما پیامهای بسیاری در آن نهفته بود.
سلمان آمده بود تا بگوید به رغم بازداشت شاهزادگان آل سعود و شماری از افسران گارد سلطنتی که توسط پسرش محمد بن سلمان انجام شده، وی در سلامت است اما پیش بینی کرد که اوضاع در آینده بسیار بد خواهد بود ولی گویا یادش رفت درباره جنگ نفتی کشورش با روسیه سخن بگوید و فقط به موضوع ویروس کرونا پرداخت.
اشاره ملک سلمان به کرونا و اوضاع دشواری که در پیش رو است، دارای پیامها و هشدارهای زیادی است.
کارشناسان معتقدند یکی از علل تاکید ملک سلمان به موضوع کرونا آن است که شمار مبتلایان به این ویروس در کشورش بسیار بیشتر از آمار اعلام شده توسط رسانه های سعودی است به همین دلیل این رسانه ها کوشیدند برای سرپوش گذاشتن بر این رسوایی، آمار کرونا در ایران را بسیار زیاد جلوه دهند تا بتوانند از بار مسئولیت فاجعه ای که در عربستان سعودی رخ داده است، بگریزند.
شاید اعتراف حاتم المسحل معاون باشگاه الاتفاق عربستان سعودی به ابتلایش به ویروس کرونا آغاز اعلام ابتلای دیگر مسئولین سعودی به این بیماری باشد.
ملک سلمان در حالی نسبت به موضوع کرونا هشدار داد که هیچ اشاره ای به جنگ نفتی میان کشورش و روسیه نکرد که سبب ورشکستگی ریاض و همسایگان نفتی آن، خالی شدن خزانه کشور، کسر بودجه شدید، استقراض، افزایش مالیاتها و بیشتر شدن هزینه های دولت همزمان با شیوع ویروس کرونا در این کشور شده که نشانه بدبینی پادشاه به آینده عربستان سعودی است اما برخی دیگر سخن ملک سلمان را به اتهام های متقابل میان چین و آمریکا درباره منشأ ویروس کرونا مرتبط دانسته و معتقدند پس از شکست توطئه کاندولیزا رایس وزیر خارجه اسبق آمریکا در سال 2006 درباره ایجاد هرج و مرج سازنده در خاورمیانه و ایجاد خاورمیانه جدید، اینک ویروس کرونا و جنگ نفتی عربستان با روسیه می توانند تحقق بخش خواست آمریکا باشند.
اما این شکست ها و رسوایی ها فقط در تمام جهان به نفع دو نفر است، ولیعهد سعودی که تمام نزدیکانش را قلع و قمع کرد تا راه پادشاهی اش هموار شود و نفر دوم، دونالد ترامپ است که می کوشد با سوء استفاده از این جنگ نفتی، ذخایر دهها سال نفت کشورش را تامین کرده و فرصت خود برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا را افزایش دهد.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/117330/آیا-پیش-بینی-سلمان-تحقق-خواهد-یافت؟
بستن   چاپ