ایران پرسمان
حرف‌های ضدکرونایی مسئولین از صداوسیما نتیجه عکس دارد!
سه شنبه 5 فروردين 1399 - 14:28:13
ایران پرسمان - جهان / متن پیش رو در جهان منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست.
غلامرضا انصاری، فعال اصلاح طلب گفته است: خدشه‌دار شدن اعتبار رسانه می‌تواند تبعات بسیار ناگواری را برای بخش‌های مختلف کشور به دنبال داشته باشد. آنچه در فاجعه اپیدمی ویروس کرونا شاهد هستیم، بخشی از این تبعات است.
«غلامرضا انصاری»، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت و عضو سابق شورای شهر تهران که پیش تر گفته بود: «اصلاح‌طلبان صاحب اصلی انقلاب هستند!... و مثل مادری هستند که تا لحظه آخر برای حفظ بچه سرطانی‌اش تلاش می‌کند!» این بار و در میانه چالش فراگیر کرونا که مستقیما با سلامتی مردم در ارتباط است، به عقده گشایی علیه رسانه ملی پرداخته و گفته است: «اعتماد عمومی نسبت به صداوسیما سلب شده و بخش قابل توجهی از توصیه‌ها و راهکارهایی مسئولین که از طریق این رسانه اعلام می‌شود، نتیجه عکس می‌گیرد». البته افرادی نظیر داریوش قنبری و علی صوفی هم انصاری را در این حمله همراهی کرده اند.
آنگونه که مشخص است این بار گردونه تخریب با هدف بازی های سیاسی به صداوسیما رسیده است. جای سوال است که چرا اصلاح طلبان حاضر نیستند از هیچ فرصتی برای بازی های ناپاک سیاسی و منافع جناحی چشم پوشی کنند؟ رفتار روزهای اخیر برخی چهره های این جریان نشان داده که حتی سلامت مردم هم در نظر برخی از آنها چندان قابل اهمیت نیست چه برسد به مسائل معیشتی!
چند روز پیش هم مرتضی مبلغ، معاون وزیر کشور در دولت اصلاحات خواسته بود تا از فرصت کرونا برای آشتی ملی -بخوانید با فتنه گران- استفاده شود. پیش تر پروانه سلحشوری خواسته بود تا برای مقابله با کرونا توئیتر و تلگرام رفع فیلتر شود! سه نفر از زنان اصلاح طلب مجلس(سیاوشی، زرآبادی و سعیدی) هم به بهانه مقابله با کرونا پای اموال بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام را پیش کشیده بودند.
اهمیت فوق العاده و نقش غیرقابل انکار صداوسیما در مدیریت افکار عمومی، خصوصا در این بازه زمانی بر هیچ کس پوشیده نیست و افرادی نظیر رئیس جمهور بارها بر این موضوع صحه گذاشته اند. حال منافع سیاسی برخی گروه ها باعث می شود که نخواهند این اثرگذاری دیده شود و همچنین بخواهند از رفتار خطرناک گروهی از مردم که به هیچ هشداری توجه نکرده و جان دیگران را هم به خطر می اندازند، بهره برداری سیاسی کنند.
به گزارش جهان نیوز، بخش های مهم اظهارات انصاری را در ادامه خواهید خواند:
*صداوسیما در همه جای دنیا دید کلی و پدرانه نسبت به همه جریان‌های سیاسی و حالتی فراجناحی دارد. به میزانی که گرایش رسانه به سمت مسائل سیاسی، جناحی و باندی کشیده شود، اعتماد عمومی نسبت به آن رسانه دچار خدشه و چالش می‌شود.
*خدشه‌دار شدن اعتبار رسانه می‌تواند تبعات بسیار ناگواری را برای بخش‌های مختلف کشور به دنبال داشته باشد. آنچه در فاجعه اپیدمی ویروس کرونا شاهد هستیم، بخشی از این تبعات است.
*شرایطی پیش آمده است که اعتماد عمومی نسبت به صداوسیما سلب شده و بخش قابل توجهی از توصیه‌ها و راهکارهایی مسئولین که از طریق این رسانه اعلام می‌شود، نتیجه عکس می‌گیرد.‌
*در روزهای پایانی سال 98 از طرفی بحث عدم تردد بین شهری و محدودیت ترافیکی توسط ستاد مبارزه با کرونا اعلام شد و از طرف دیگر، هجوم غیر قابل توصیف و غیرمنطقی شهروندان به سمت شهرهای شمالی و مسافرت‌های بین شهری را شاهد بودیم. حتی در پست‌ها و کامنت‌های فضای مجازی شاهد بودیم افراد با افتخار عبور از نیروهای پلیس و محافظت کننده را جزو شاهکارهای خودشان، محسوب می‌کردند.
*صداوسیما در طول چند سال گذشته به دلیل وابستگی به یک جریان سیاسی خاص، محبوبیت و مطلوبیت خود را برای بخش قابل توجهی از جامعه از دست داده است. متاسفانه وقتی چنین اتفاقی می‌افتد، جایگزین‌های متعددی چون شبکه‌های اجتماعی، داغ شدن بازار شایعات و استفاده از رسانه‌های معاند برون مرزی شرایطی را ایجاد می‌کنند که ساماندهی را در درون جامعه، به چالش می کشند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/117403/حرف‌های-ضدکرونایی-مسئولین-از-صداوسیما-نتیجه-عکس-دارد!
بستن   چاپ