ایران پرسمان
آزمایشات بالینی واکسن کرونا در چین آغاز شد
سه شنبه 5 فروردين 1399 - 14:30:23
ایران پرسمان - ایرنا / چین فاز نخست از آزمایشات بالینی واکسن کرونا را آغاز کرد. این خبر در حالی منتشر شد که هفته گذشته مقامات آمریکایی شروع آزمایشات اولیه برای ارزیابی واکسن کرونا را در سیاتل اعلام کردند.
تلاش چینی‌ها برای تولید واکسن کرونا از تاریخ 16 مارس و همزمان با محققان آمریکایی آغاز شد و انتظار می‌رود تا پایان سال جاری میلادی به طول انجامد.
به گفته چینی‌ها، اکنون برخی از داوطلبان مرحله اول آزمایش واکسن Covid-19، این واکسن را دریافت کرده‌اند و قرار است مجموعا 108 داوطلب 18 تا 60 ساله در سه گروه، این واکسن را با مقادیر مختلف دریافت کنند. تمام این داوطلبان شهروندان مناطق مرکزی ووهان هستند.
در حال حاضر هیچ دارو یا واکسن تایید شده‌ای برای بیماری جدید Covid-19 وجود ندارد و این بیماری بیش از 13 هزار نفر را در سراسر جهان به کام مرگ فرستاده است. با وجود این موسسه آمریکایی Gilead Sciences یک داروی جدید موسوم به Remdesivir تولید کرده است که مراحل پایانی آزمایشات بالینی را سپری می‌کند و به گفته پزشکان، در مقابله با بیماری Covid-19 کاملا موثر است.
تولید واکسن یک فرآیند زمان‌بَر است و به اعتقاد متخصصان آمریکایی برای تولید انبوه واکسن کرونا بین یک سال تا 18 ماه زمان لازم است.
ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر 2019 در ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد. این ویروس در 2 ماه گذشته بیش از 100 کشور و منطقه را درگیر کرده است.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/117463/آزمایشات-بالینی-واکسن-کرونا-در-چین-آغاز-شد
بستن   چاپ