ایران پرسمان
روس ها به ماه می‌روند
سه شنبه 5 فروردين 1399 - 19:10:48
ایران پرسمان - باشگاه خبرنگاران / کارشناسان آژانس فضایی روسکاسموس اعلام کره اند پس از 45 سال در نظر دارند درسال 2021 با ساخت سفینه‌ای فضایی زمینه سفر به کره ماه را فراهم کنند.
این پروژه Luna25 نام گذاری شده است و کارشناسان آژانس فضایی روسیه درنظر دارند در رقابت با ماموریت آرتمیس ناسا که در دهه 2020 در صدد بازگشت دوباره به کره ماه است، در مرحله اول سفینه فضایی بدون سرنشین به کره ماه ارسال کنند.

ایران پرسمان


برخلاف دیگر پرتاب‌های روسیه که به طور سنتی از پایگاه فضایی بایکونور در قزاقستان انجام می‌شود، کارشناسان روسی اعلام کرده اند پرتاب سفینه فضایی بدون سرنشین رهسپار به سوی کره ماه از پایگاه فضایی آماده بهره برداری وستوچنی Vostochny Cosmodrome انجام می‌شود.

ایران پرسمان


هدف از این کار کاهش وابستگی به پایگاه فضایی بایکونور است که اکنون درخاک کشور قزاقستان قرار دارد و مقام‌های روسی برای انجام پرتاب‌های خود هزینه‌های سنگین به کشور قزاقستان پرداخت می‌کنند.
پایگاه فضایی وستوچنی در خاور دور کشور روسیه ساخته شده است. طبق اعلام کارشناسان روسی، این کشور در سال 2029 اولین ماموریت سفینه فضایی سرنشین دار به کره ماه را انجام خواهد داد.

ایران پرسمان


پیش‌تر در سال 1976 روس‌ها در ماموریت Luna24 یک فضاپیما به کره ماه ارسال کرده بودند. به گفته کارشناسان پرتاب سفینه فضایی ماموریت Luna25 در تاریخ اکتبر سال 2021 خواهد بود. کارشناسان روسی، موقعیت مجاور قطب جنوب کره ماه را محل فرود سفینه فضایی بر سطح کره ماه اعلام کرده اند.

ایران پرسمان


پس از موفقیت در ارسال سفینه فضایی ماموریت luna25 در سال 2021، در مرحله بعدی دانشمندان در نظر دارند ماموریت Luna26 برای تهیه نقشه از کره ماه را اجرایی و سطح این قمر سیاره زمین را مورد بررسی و کاوش قرار دهند تا به ترکیب عنصر‌های خاک آن دست یابند.
افزون بر ماموریت سفر به کره ماه، کارشناسان روسی اعلام کرده اند تا سال 2028 آژانس فضایی روس کاسموس، 4 پرتاب دیگر با هدف‌های مختلف به کره ماه خواهد داشت.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/117555/روس-ها-به-ماه-می‌روند
بستن   چاپ