ایران پرسمان
اعلام همبستگی شخصیت‌های فرهنگی روسیه با مردم ایران و مخالفت با تحریم‌های آمریکا
چهارشنبه 6 فروردين 1399 - 17:54:31
ایران پرسمان - ایسنا / سفیر ایران در فدراسیون روسیه با «ولادیمیر یاکونین» رئیس انستیتو گفت‌وگوی تمدنها و بنیاد پریزوانی و«میخائیل پیاتروفسکی» رئیس موزه ارمیتاژ و خانم نرگس احد اوا رئیس انجمن دوستی ایران و روسیه در پترزبورگ از طریق ویدیو کنفرانس و تلفنی گفت‌وگو کرد.
کاظم جلالی ضمن مرور همکاری‌های فرهنگی گذشته با این نهادها، تجربه کارهای مشترک را سودمند و ثمر بخش توصیف و اظهار امیدواری کرد که در آینده همکاریهای مشترک وسیعتر و جدی‌تر پیگیری شود.
وی ضمن تشریح همدلی و همراهی مردم و مسئولان ایران برای مقابله با ویروس کرونا، تحریمهای ظالمانه امریکا را علاوه بر نوعی تروریسم اقتصادی، اقدامی تروریستی در جهت ایجاد مشکل در نظام بهداشت و سلامت مردم ایران دانست.
سفیر ایران در فدراسیون روسیه توفیق در مقابله با ویروس کرونا را مستلزم تلاش جمعی جامعه جهانی دانست و ایجاد محدودیت های دولت امریکا را در دسترسی ایران به منابع مالی برای رویارویی با این مشکل، تهدید سلامت جامعه ایران و مجموعه شهروندان جامعه جهانی دانست.
وی از این چهره های فرهنگی روسیه خواست که با ملت ایران برای رویارویی با این ظلم آشکار همصدا شوند و انتقال دهنده صدای مظلومیت و دادخواهی ملت ایران به جامعه جهانی باشند.
به گزارش ایسنا، این چهره های فرهنگی روس ضمن یادکرد مثبت از همکاریهای فرهنگی در سالهای گذشته با کشورمان ، ایران را کشوری مقاوم و شجاع و اثر گذار در جامعه جهانی، توصیف کردند و تحریم اقتصادی ایران را غیر عادلانه ارزیابی و اظهار امیدواری کردند که در سایه این همدلی و همراهی و مسئولیت شناسی ملت ایران، بر این مشکل غلبه شود.
آنان با تاکید بر مسئولیت اجتماعی همه فرهیختگان، بر همراهی خود با ملت ایران تاکید کردند و یادآور شدند که با ملت و دولت ایران همراه و همدل هستند و می کوشند تا صدای مظلومیت مردم ایران در موقعیت حساس کنونی باشند.
در پایان این گفت وگوها، طرفین اظهار امیدواری کردند با پایان یافتن مشکل کرونا همکاریهای فرهنگی دو کشور با شتاب بیشتری پیگیری شود.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/117817/اعلام-همبستگی-شخصیت‌های-فرهنگی-روسیه-با-مردم-ایران-و-مخالفت-با-تحریم‌های-آمریکا
بستن   چاپ