ایران پرسمان
تازه‌های نشر/ رُمان برگزیده پولیتزر در ایران
چهارشنبه 6 فروردين 1399 - 19:52:38
ایران پرسمان - خبرگزاری کتاب ایران / کتاب این همه نوری که نمی‌توانیم ببینیم به عنوان برنده جایزه پولیتزر شاخه ادبیات داستانی در سال 2015؛ افتخارات دیگی چون برنده مدال کارنگی ادبیات داستانی 2015، برنده جایزه بین‌المللی کتاب استرالیا، رتبه اول پرفروش‌ترین کتاب نیویرک‌تایمز، یکی از منتخبین نهایی جایزه کتاب 2014، دومین کتاب پرفروش سایت آمازون در 2014 و معرفی‌شده درمیان 10 کتاب برتر سال از سوی شورای نقد و بررسی کتاب نیویورک تایمز را در کارنامه خود قرار دارد.
آنتونی دوئر به عنوان نویسنده این اثر در کتاب این همه نوری که نمی‌توانیم ببینیم، سرنوشت دو کودک را در دوران جنگ جهانی دوم به تصویر کشیده‌است. دو کودک معمولی از بین هزاران کودک که بی هیچ گناهی به ورطه جنگی خانمان‌سوز کشیده ‌شدند. دوئر در کتاب این همه نوری که نمی‌توانیم ببینیم با نثری تأثیرگذار ما را با حقایق تلخ جنگ آشنا می‌کند و سرمایه‌های انسانی تباه‌شده در جنگ را به تصویر می‌کشد.
در بخشی از متن این کتاب می‌خوانیم: بچه‌ها شکی نیست که مغز در تاریکی محبوس است. مغز در مایع شفافی درون جمجمه شناور است و هرگز در معرض نور قرار ندارد. با وجود این، دنیایی که در ذهن ما می‌سازد. پر از نور است.. سرشار است از رنگ و حرکت، پس چطور مغز که بدون ذره‌ای نور زندگی می‌کند برای ما دنیایی پر از نور می‌سازد؟
دوئر برای نوشتن کتاب این همه نوری که نمی‌توانیم ببینیم، 10 سال زمان صرف کرده‌است.
کتاب این همه نوری که نمی‌توانیم ببینیم با ترجمه نوشین طیبی و به همت انتشارات نیلوفر با قیمت68 هزار تومان و در 543 صفحه به بازار کتاب عرضه شده است.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/117857/تازه‌های-نشر--رُمان-برگزیده-پولیتزر-در-ایران
بستن   چاپ