ایران پرسمان
گفت‌وگوی تلفنی نتانیاهو و گانتس درباره تشکیل کابینه ائتلافی
پنجشنبه 7 فروردين 1399 - 10:43:59
ایران پرسمان - باشگاه خبرنگاران / نخست‌وزیر و رئیس حزب آبی و سفید رژیم صهیونیستی برای تشکیل کابینه ائتلافی به صورت تلفنی گفت‌وگو کردند.
به نقل از تایمز آو اسرائیل، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیوینستی، و بنی گانتس، رئیس حزب آبی و سفید این رژیم، روز چهارشنبه مذاکرات تلفنی برای تشکیل کابینه ائتلافی برای مبارزه با کرونا داشتند.
حزب آبی و سفید گزارش داد نتانیاهو و گانتز روز چهارشنبه به صورت تلفنی مذاکرات اولیه درباره تشکیل کابینه ائتلافی داشتند و توافق کردند روز پنج‌شنبه مذاکره‌کنندگان دو طرف به ادامه بحث در این باره بپردازند.
حزب لیکود و حزب آبی و سفید در بیانیه‌‌های جداگانه گزارش دادند: برای مقابله با ویروس کرونا و درخواست نخست وزیر نتانیاهو، مذاکره‌کنندگان روز پنج‌شنبه دوباره احتمال تشکیل یک دولت ائتلافی را بررسی خواهند کرد.
نتانیاهو و گانتس در دو هفته گذشته مذاکراتی برای تشکیل کابینه ائتلاف انجام دادند اما بحث میان احزاب این دو هیچ گامی رو به جلو نداشته است.
هفته گذشته 61 قانونگذار به بنی گانتس برای نخست‌وزیری رأی و به او فرصتی 28 روزه برای تشکیل کابینه دادند.
این مذاکرات در شرایطی شکل گرفت که اختلاف بین دو حزب بسیار تشدید شده بود زیرا یولی ادلشتاین، رئیس کنِسِت که هم حزبی بنیامین نتانیاهو است، حاضر به جایگزینی از حزب مقابل نشد، حکم دادگاه را نادیده گرفت و قانون اساسی را به بحران کشاند.
پیش از این نیز اخبار مبنی امضای توافقی میان حزب لیکود و حزب آبی و سفید رژیم صهیونیستی منتشر شد که در آن کابینه ائتلافی سه ساله با چرخش نخست‌وزیری میان بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر فعلی و بنی گانتس، فرمانده سابق ستاد کل نیرو‌های جنگ رژیم صهیونیستی انجام خواهد گرفت.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/117951/گفت‌وگوی-تلفنی-نتانیاهو-و-گانتس-درباره-تشکیل-کابینه-ائتلافی
بستن   چاپ