ایران پرسمان
فرانسه نظامیان خود را از عراق فرا می خواند
پنجشنبه 7 فروردين 1399 - 10:43:59
ایران پرسمان - مهر / وزارت نیروهای مسلح فرانسه روز چهارشنبه از تصمیم مقامات پاریس برای بازگرداندن پرسنل نظامی این کشور از عراق خبر داد.
به نقل از راشاتودی، ارتش فرانسه اعلام کرد که بنا به تصمیم دولت این کشور تمام نظامیان فرانسوی مستقر در خاک عراق به دلیل نگرانی از شیوع ویروس کووید- 19 به کشور برگردانده می شوند.
وزارت نیروهای مسلح فرانسه روز چهارشنبه اعلام کرد که «فرانسه تصمیم گرفته است پرسنل نظامی خود مستقر در عراق را به میهن برگرداند». این وزارتخانه در ادامه افزود که «حدود 100 نیروی نظامی فرانسه در عراق حضور دارند» و اینکه «حمله های هوایی علیه مواضع داعش ادامه می یابد».
این در حالی است که «عبدالکریم خلف» سخنگوی نخست وزیر پیشبرد امور عراق در گفتگو با روزنامه الصباح اظهار داشت که نیروهای نظامی فرانسه پیش از این خاک عراق را ترک کرده اند؛ نیروهایی که فرانسه از سال 2014 با هدف ادعایی جلوگیری از گسترش داعش به عراق اعزام کرده بود.
شایان ذکر است که هفته گذشته، انگلیس نیز نیروهای نظامی خود را از بیم شیوع کرونا بطور موقت از خاک عراق خارج کرد و تنها «پرسنل مهم نظامی» برای حمایت از دولت بغداد و شرکای آن در عراق حضور دارند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/117953/فرانسه-نظامیان-خود-را-از-عراق-فرا-می-خواند
بستن   چاپ