ایران پرسمان
تصویب بسته 2 تریلیون دلاری ویژه مقابله با کرونا در سنای آمریکا
پنجشنبه 7 فروردين 1399 - 11:27:46
ایران پرسمان - باشگاه خبرنگاران / بسته حمایتی 2 تریلیون دلاری ویژه مقابله با شیوع ویروس کرونا با 96 رای موافق در سنای آمریکا به تصویب رسید.
به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بسته حمایتی 2 تریلیون دلاری ویژه مقابله با ویروس کرونا اواخر روز چهارشنبه در سنای آمریکا به تصویب رسید.
این لایحه با 96 رای موافق بدون رای مخالف در سنا به تصویب رسید و قرار است به مجلس نمایندگان ارسال شود. مجلس نمایندگان نیز سعی خواهد کرد این بسته را بلافاصله با اجماع به تصویب برساند، بنابراین نیازی به تشکیل جلسه رسمی نیست تا بدین ترتیب این طرح سریع در کنگره به تصویب نهایی برسد.
پیش از رای گیری بسته حمایتی، سناتور میچ مک کانل، رهبر اکثریت جمهوری خواهان سنا، گفت جلسات مجلس سنا تا 20 آوریل به حالت تعلیق درخواهد آمد. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اوایل روز چهارشنبه اعلام کرد پس از دریافت این طرح آن را بلافاصله امضا خواهد کرد.
این طرح دو تریلیون دلاری به منظور احیای اقتصادی آمریکا که به شدت تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفته، ایجاد شده است.
در این طرح برای اکثر افراد بزرگسال آمریکایی هزار و 200 دلار، کودکان 500 دلار، یک وام 500 میلیارد دلاری برای مشاغل، شهر‌ها و ایالت‌ها و صندوقی با ذخیره 367 میلیارد دلار برای حمایت از مشاغل کوچک در نظر گرفته شده است. 130 میلیارد دلار نیز به بیمارستان‌ها تخصیص داده می‌شود و 4 ماه بیمه بیکاری نیز برای کسانی که به دلیل شیوع کرونا از کار بیکار شده در نظر گرفته می‌شود.
تاکنون بیش از 50 هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا شناسایی شده است. بنا به آخرین آمار سازمان بهداشت جهانی بیش از 400 هزار نفر در دنیا به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/117964/تصویب-بسته-2-تریلیون-دلاری-ویژه-مقابله-با-کرونا-در-سنای-آمریکا
بستن   چاپ