ایران پرسمان
ارتش: آمادگی برپایی مراکز نقاهتگاهی و بیمارستانی در هر نقطه کشور را داریم
پنجشنبه 7 فروردين 1399 - 14:06:12
ایران پرسمان - ایرنا / معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش گفت: در هر نقطه‌ای که استانداری‌ها و ستادهای بحران و دانشگاه علوم پزشکی استان اعلام کنند آمادگی برپایی مراکز بیمارستانی و نقاهتگاهی را داریم.
امیر سرتیپ علی جهانشاهی روز پنجشنبه در بازدید از مجتمع 2 هزار تختخوابی بیمارستانی و نقاهتگاهی نیروی زمینی ارتش در جمع خبرنگاران گفت: در جهت دردستور رهبر انقلاب و تاکید بر خدمات بیشتر و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در سطح کشور ارتش جمهوری اسلامی ایران در اجرای فرامین ستاد کل نیروهای مسلح و رهنمودهای فرمانده کل ارتش و فرمانده نیروی زمینی ارتش، سلسله رزمایش هایی را در سطح کشور پیش بینی کرده است.
ایستگاه‌های کنترل و پایش در ورودی و خروجی شهرها، ضدعفونی خودروها و برپایی نقاهتگاه از جمله بخش های این رزمایش است.
معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی در مورد برپایی این نقاهتگاه ها یادآور شد: این مراکز برای بیمارانی است که در بیمارستان بستری شده و دوره درمان آنها تمام شده اما در دوره کمون بیماری هستند و باید در قرنطینه باشند خدمات لازم را ارایه می دهد.
امیر جهانشاهی ادامه داد: تا این لحظه در 24 استان کشور بیش از 7400 تخت بیمارستانی و نقاهتگاهی پیش بینی شده است که 5400 تخت در داخل استان ها و 2 هزار تخت در مجمتع بیمارستانی و نقاهتگاهی شهید دکتر هجرتی واقع در نمایشگاه بین‌المللی پیش بینی شده است.
وی گفت: مجتمع بیمارستانی و نقاهتگاهی شهید هجرتی طی 48 ساعت آماده بهره برداری شد و تمام امکانات لازم از تخت و تجهیزات پزشکی در این مجتمع پیش بینی شده است. تمام این تجهیزات مورد تایید وزارت بهداشت و درمان و مسئولان پزشکی قرار گرفته و به گفته این کارشناسان تمام آیتم های بیمارستانی و استاندارهای مورد نیاز در این مرکز مورد توجه قرار گرفته است.
فرمانده جهادی پدافند زیستی نیروی زمینی ارتش خاطر نشان کرد: در کنار این مجتمع ، بیمارستان صحرایی 23 تختخوابی دارای بخش های ای سی یو، اتاق عمل، رادیولوژی به همراه کادر پزشکی و درمانی و پشتیبانی لازم در امر مشاوره و برنامه غذایی برپا شده است.
وی گفت: آمبولانس های مورد نیاز، ماشین‌های همیار بیمار برای انتقال بیمار از بیمارستان و همچنین انتقال بیماران ترخیص شده از مراکز نقاهتگاهی پیش بینی شده است.
امیرجهانشاهی یادآور شد: ممکن است بیماری در این مرکز نقاهتگاهی بستری نشود اما برپایی این مراکز الگویی برای کشور ما در زمان بحران است و هر سازمان ونهادی که قصد احداث نقاهتگاه دارد می تواند از مراکز نقاهتگاهی ارتش الگوبرداری کند زیرا تمام استانداردهای لازم در این مراکز پیش بینی شده است.
فرمانده جهادی پدافند زیستی نیروی زمینی ارتش خاطر نشان کرد: ارتش همواره خود را فدای ملت می داند و امیدواریم در این بحران نیز بتوانیم کمک بزرگی به مردم بکنیم.
وی در مورد ساخت نقاهتگاه در سایر استان های کشور گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده است که در هر نقطه ای که استانداری ها و ستادهای بحران استان و دانشگاه علوم پزشکی استان اعلام کنند آمادگی برپایی مراکز بیمارستانی و نقاهتگاهی را دارد و می توانیم تا 8 هزار تخت خواب به ظرفیت موجود اضافه کنیم.
نیروی زمینی با 28 بیمارستان منطقه ای و تمام بیمارستان های ارتش از جمله بیمارستان های هاجر و خانواده ، بعثت و گلستان برای ارائه خدمات به بیماران کرونا پیش بینی شده است.
وی گفت: در بیش از 300 نقطه در استان های متخلف کشور مراکز و ایستگاه های سرپایی برای پایش و غربالگری فعال است و افراد با مراجعه به این مراکز می توانند از سلامت یا بیماری خود اطمینان حاصل کنند.

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/118037/ارتش--آمادگی-برپایی-مراکز-نقاهتگاهی-و-بیمارستانی-در-هر-نقطه-کشور-را-داریم
بستن   چاپ