ایران پرسمان
کرونا و وضع وخیم در اسپانیا
پنجشنبه 7 فروردين 1399 - 15:59:53
ایران پرسمان - فارس / وضعیت شیوع ویروس جدید کرونا در اسپانیا همچنان رو به وخیم شدن است و طی یک روز گذشته هزاران نفر به این ویروس مبتلا شدند.
علی‌رغم تدابیر سفت‌وسخت پیشگیرانه درمانی که در اسپانیا برقرار شده، آمار مبتلایان به ویروس «کووید19» در این کشور با شیب تند صعودی در حال افزایش است.
وزارت بهداشت اسپانیا امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که طی بیست‌وچهار ساعت گذشته 8578 مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده است.
به نوشته وبگاه اطلاع‌رسانی این وزارتخانه، همچنین از روز گذشته تا کنون 655 نفر بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.
بدین ترتیب، تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در اسپانیا به 56188 نفر و تعداد قربانیان آن نیز به 4089 تن افزایش یافت.
پایگاه خبری «بلومبرگ» نیز گزارش داد که رئیس ستاد کل ارتش اسپانیا از سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) درخواست کرده که هرچه سریعتر دستگاه‌های تنفس مصنوعی، لباس‌های محافظ و کیت‌های تشخیص ابتلا به کرونا برای این کشور ارسال کند.
پیشتر گزارش شده بود نظامیان اسپانیایی، سالخوردگان مشکوک به کرونا را دیده‌اند که در خانه‌های سالمندان رها شده و بعضی از آنها نیز فوت کرده‌اند.
«مارگاریتا روبلس» وزیر دفاع اسپانیا درباره این اتفاق تلخ گفته است:« ما دربرابر رفتار با افراد حاضر در این مکان‌ها جدی و غیرقابل انعطاف هستیم. نیروهای ارتش زمانی که از این اقامتگاه‌ها بازدید می‌کردند افراد سالخورده‌ای را یافته‌اند که کاملاً به حال خود رها شده و حتی در برخی زمان‌ها بر روی تخت‌های خود جان باخته‌اند».

http://www.PorsemanNews.ir/fa/News/118072/کرونا-و-وضع-وخیم-در-اسپانیا
بستن   چاپ